بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35491614
فراوانی دارو در یزد؛

گران‌ترین داروها هم در یزد موجود است


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم و پزشکی یزد گفت: حتی دارویی که هر عدد آن 135 هزار تومان است، ما فراوان داریم و هیچ جای نگرانی نیست و مردم خیالشان از لحاظ دارو راحت باشد.

به گزارش یزد آوا، محمد مصدق گفت: در حوزه دارو هیچ مشکلی نداریم و نخواهیم داشت اظهار کرد: دارو را تمام نظام و ما هم به عنوان یک عضو کوچک و خدمتگزار نظام که اینجا بایستی آن را تأمین کنیم به دنبال این هستیم که هیچ کاستی برای مردم نباشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم و پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: نظام مسئله دارو را هیچ وقت فراموش نمی‌کند و خوشبختانه تا کنون هم فراموش نکرده است.

مصدق تأکید کرد: حتی دارویی که هر عدد آن ۱۳۵ هزار تومان است، ما فراوان داریم و هیچ جای نگرانی نیست و مردم خیالشان از لحاظ دارو راحت باشد؛ چرا که نظام توجه خاصی به این مسئله دارد.

وی یادآور شد: ممکن است مثلا یک دارو یا یک مکمل که اصلا معلوم هم نیست اثر درمانی دارد یا نه، مثلا گران شده باشد اما اگر یک نگاه به قیمت کلان دارو داشته باشیم، می‌بینیم که نسبت به خیلی از چیزها افزایش قیمت نداشته و حتی سالیانه هم امسال دارو افزایش قیمتی پیدا نکرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم و پزشکی یزد در مورد داروهای سرطانی هم عنوان کرد: این داروها اغلب ۱۳۵ هزار تومان است که اگر ایرانی آن را بگیرند ۸۰ هزار تومان است و ۷۰ درصد آن هم تحت پوشش بیمه است.

مصدق ادامه داد: بیماران سرطانی که داروهایشان تحت پوشش بیمه و تحت پوشش سازمان غذا و دارو باشند،  باز همان ۳۰ درصد باقیمانده‌ای هم که باید بپردازند تا ۷۰ درصد به آن‌ها تخفیف داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در معاونت غذا و دارو سالانه نزدیک به دو میلیارد تومان تخفیف‌های فراتر از بیمه به مردم پرداخت می‌کنیم که البته وظیمه‌مان است.

مصدق با بیان اینکه تمام تلاش‌مان برای تأمین داروی مردم است و اینکه برنامه‌ریزی کنیم که این دارو فقط به بیماران برسد، گفت: داریم نرم‌افزار تهیه می‌کنیم و بیماران را شناسایی می‌کنیم که خدای ناکرده دارو به مسیر دیگری نرود و موجب نشود بیمار با کمبود مواجه شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.