بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37499243

ید طولای هواپیماهای بوئینگ در سقوط/ مرگ ۵۲۲ نفر در "تابوت پرنده" آمریکایی طی یک سال اخیر


درحالی یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۳۷ در نزدیکی فرودگاه امام(ره) سقوط کرد که این نوع هواپیما ید طولایی در بروز سانحه و سقوط دارد، هواپیمایی که آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را داده‌اند.

به گزارش یزدآوا، حدود ساعت 6:30 دقیقه هیجدهم دی ماه جاری یک فروند هواپیمای بوئینگ737 خطوط هوایی اوکراینی به‌شماره پرواز PS752 از مبدأ فرودگاه امام به کییِف در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد. این هواپیما 176 مسافر و کروی پروازی داشته و به‌گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به‌محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.


طی ماه‌ها و سال‌ها شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل سقوط پیاپی هواپیماهای بوئینگ مکس با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده است، چالش‌هایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشورها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند.

همان‌گونه که اعلام شد جدیدترین سانحه برای هواپیمای بوئینگ737 صبح امروز در منطقه‌ای بین شهر جدید پرند و شهریار روی داده که به‌گفته رئیس اورژانس کشور تمامی مسافران و کروی پروازی این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این در مهرماه سال گذشته هواپیمای بوئینگ737 مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد و  189 مسافر و کروی پروازی آن کشته شدند. حدود پنج ماه بعد نیز هواپیمای بوئینگ737 متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دچار سانحه شد و 157 سرنشین آن جان خود را از دست دادند. این دو هواپیما بر اساس اعلام کشورهای مربوطه نو بوده‌اند.

پس از این اتفاقات بود که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل فشارها و همچنین لغو سفارش خرید، تولید هواپیمای نوع 737 مکس را به‌حالت تعلیق در آورد. از سال 2017 تاکنون حدود 370 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس تحویل شرکت‌های هواپیمایی مختلف شده که برخی از ایرلاین‌ها استفاده از این نوع هواپیما را به‌حالت تعلیق در آورده‌اند.

آبان‌ماه سال گدشته و پس از سقوط هواپیمای بوئینگ737 اندونزیایی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ برای اخذ مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ737 یک الگوی پنهانکاری عامدانه برای سودجویی را دنبال کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال دراین‌باره گفته بود بوئینگ برای تسریع فرآیند کسب مجوز برای این هواپیما یک "الگوی پنهانکاری عامدانه" را دنبال و بوئینگ عملاً یک تابوت پرنده طراحی کرده است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.