بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 25980003
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان یزد:

یزد سال آینده با مشکل اسکان مسافران مواجه خواهد بود


معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به کمبود هتل در یزد گفت: این استان به‌طور قطع در سال آینده با مشکل اسکان مسافران مواجه خواهد بود زیرا تقاضا برای رزرو با فضاهای موجود همخوانی ندارد.

به گزارش یزد آوا، سیدمصطفی فاطمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات مسافران نوروز 96 در یزد با اشاره به برگزاری بخشی از برنامه‌های کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان تور گردشگری در یزد اظهار داشت: این برنامه برای استان یزد بسیار حائز اهمیت است زیرا معتقدم هر یک از راهنمایان تور یا اعضای انجمن‌های گردشگری کشورها که در این کنوانسیون شرکت کرده و به یزد سفر می‌کنند، سفیران حوزه گردشگری این استان خواهند بود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون بیان کرد: شهرداری‌ها همکاری‌های خوبی داشته‌اند اما باید اقدامات بیشتر و هماهنگی‌های سازنده‌تر برای آماده‌سازی شهر بین میراث فرهنگی و شهرداری‌ها انجام شود.

فاطمی بر لزوم ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در مناطق خاصی از سطح شهر یزد، تعبیه سطل زباله، زیباسازی محیط شهری، خط کشی معابر و ... تاکید کرد و افزود: چهره و نمای شهر نباید به گونه‌ای باشد که صحنه‌هایی ناخوشایند از مهم‌ترین شهر گردشگری ایران به نمایش بگذارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: منظر شهری از دروازه قرآن تا میبد و پس از آن مسیر اصفهان به نحوی به‌هم ریخته بود که با همکاری شهرداری‌ها قرار است برای ساماندهی این مسیر اقداماتی صورت گیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده به شدت با مشکل اسکان مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: امکان افزایش هتل‌ها بر اساس درخواست‌ها وجود ندارد به همین دلیل شاید مجبور باشیم مسافران ایرانی را کمتر پذیرش کنیم و گردشگران خارجی را در اولویت قرار دهیم.

وی تأکید کرد: به همین دلیل از دستگاه‌های دولتی و ادارات درخواست می‌کنیم تا همایش‌ها،‌ سمینارها، مسابقات و برنامه‌های بین‌المللی و ملی خود را در زمان پیک سفرها قرار ندهند زیرا اگر با مشکل اسکان مسافران مواجه باشیم، ناچار به حذف رزروها خواهیم بود.

انتهای پیام/

فارس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.