بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33195752
معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:

یزد سومین استان کشور در برپایی رسمی انقلاب اسلامی


معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: یزد سومین استان کشور در برپایی رسمی انقلاب اسلامی و تقدیم 4 شهید و ده‌ها مجروح در دهم فرودین سال 57 بود.

به گزارش یزد آوا، «غلامحسین دشتی» معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو یکی از ابعاد حضور زنان و دختران یزدی در انقلاب اسلامی را همراهی و مشارکت تعدادی از آن‌ها در گروه‌ها، احزاب و سازمان‌های سیاسی و انقلابی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بانوان یزدی کمتر جذب احزاب کمونیستی و الحادی می‌شدند، اذعان کرد: زنان یزدی به دلیل اصالت‌های مذهبی ترجیح می‌دادند در دوران انقلاب برای فعالیت‌های پرشورتر انقلابی، سازمان‌های مبارز اسلامی را انتخاب کنند.

دشتی با اشاره به فعالیت بعضی از سازمان‌های به‌ظاهر اسلامی در دوران انقلاب تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها مانند سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در ابتدای انقلاب به‌عنوان یک سازمان انقلابی، روشنفکر و با ظاهر اسلامی معرفی می‌شد و در تظاهرات و فعالیت‌های انقلابی خود را بسیار ضد نظام سلطه و به‌اصطلاح آن روز ضد امپریالیست آمریکا خود را معرفی می‌کرد و همواره مدعی بود که رژیم سلطنتی به‌عنوان عامل امپریالیسم و وابسته به آمریکا و موردحمایت آن‌ها تنها با مبارزه چریکی، انقلابی می‌توان آن را از پای درآورد و در انقلاب شعار مسلح شدن برای مبارزه را سر می‌داد.

وی ادامه داد: برخی از بانوان یزدی که از احساس انقلابی زیادی برخوردار بودند، ترجیح می‌دادند که برای ایفای نقش برتر به این احزاب و جریانات بپیوندند؛ البته به دلیل غلبه جو انقلابی دینی در یزد به‌ویژه با رهبری قدرتمند و پرنفوذ شهید آیت‌الله صدوقی (ره)، جریانات چپ و حتی سازمان مجاهدین و منافقین توان ایجاد انحراف در مسیر انقلاب مردم را نداشتند.

دشتی افزود: البته استان یزد به دلیل ویژگی‌های خاص ازجمله مرکزیت جغرافیایی کشور، بافت جمعیتی غالباً زحمتکش و کارگر، سابقه فعالیت جریان‌های چپ در استان نظیر حزب توده و همچنین قدمت انقلابی و سیاسی استان به‌ویژه توسط علمای بزرگ در تاریخ مشروطیت ازجمله توسط مرحوم آیت‌الله‌العظمی طباطبایی یزدی و حتی سوابق سیاسی بنیان‌گذار حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و نقش آن‌ها در ایجاد حوزه علمیه و تربیت شخصیت‌هایی همچون امام خمینی مجموعاً زمینه مساعدی را برای فعالیت‌های انقلابی در استان یزد توسط اکثر جریانات سیاسی فراهم آورده بود.

معاون سابق سیاسی-امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه یزد بعد از قم و تبریز سومین استان کشور در برپایی رسمی انقلاب اسلامی و تقدیم 4 شهید و ده‌ها مجروح در دهم فرودین سال 57 بود، اذعان کرد: استان یزد از استان‌های پیشتاز در انقلاب اسلامی است.

دشتی با اشاره به جان‌فشانی یزدی‌ها در دوران انقلاب ادامه داد: شهادت سومین شهید محراب به دست سازمان منافقین و انجام چند ترور در استان که بعضاً منجر به شهادت مردم و ایجاد جو رعب و وحشت در استان در سال‌های نخست انقلاب ناشی از وجود همین جو سیاسی در استان یزد بوده است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه یزد جلوه‌های زیبایی از عدول برخی افراد از تفکرات و عملکرد نادرست ضدانقلابی در میان اعضای کمونیستی و منافقین را دارد، ادامه داد: پس از آشکار شدن چهره واقعی این گروهک‌ها و نیز قوت گرفتن منطق انقلاب اسلامی در بیان آرمان‌های بلندی همچون نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی، استقلال کشور، استقرار حکومت مردم‌سالاری دینی، ایجاد زمینه‌های مشارکت آحاد مردم در شکل‌گیری قانون اساسی و تمام نهادهای انقلابی و اجرایی کشور، مبارزه قاطع با استکبار جهانی و تلاش در جهت خودکفایی، تأمین امنیت پایدار در تمام زمینه‌ها و ... تعداد کثیری از وابستگان به گروهک‌های مارکسیستی ازجمله اعضای حزب توده در استان یزد با مراجعه به مراکز رسمی و با اظهار پشیمانی از افکار و نیز اقدامات خود با اعلان برائت از احزاب الحادی به صفوف مردم پیوسته که در این میان برائت بعضی بانوان فعال در گروه‌های تروریستی منافقین در استان یزد حائز اهمیت است؛ اغلب این افراد بعد از بازگشت به آغوش انقلاب از بانوان تأثیرگذار و موفق در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی شدند.

وی با اشاره به فریب دختران توسط سازمان منافقین با وعده ارتقاء سازمانی و رسیدن به مراحل رهبری و فرماندهی که مشروط به حضور در فاز نظامی و ترور افراد انقلابی بود، افزود: تعدادی از این بانوان و دختران یزدی هم حتی قبل از برائت از سازمان منافقین در عملیات ترور حضورداشته و بعضاً در آستانه اقدام به عملیات نظامی و ترور از تصمیم خود منصرف و با اعلام برائت به مردم و انقلاب پیوستند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.