بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35451204
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:

یکی از مشکلات جدی شهر یزد عدم وجود طراحی شهری است/ افزایش 50 درصدی پارکینگ‌های شهر یزد


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، شهر پاک، انسان‌محور و زیبا را شعار این کمیسیون اعلام کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات اساسی و جدی در شهر یزد عدم وجود طراحی شهری است.

به گزارش یزد آوا؛ محسن عباسی هرفته در نشست خبری با خبرنگاران پیشرفت یزد را درگرو توسعه روابط بین‌الملل دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی استان که نه آب دارد و نه ظرفیت زیست‌محیطی جهت توسعه صنعتی، تنها مسیر پیشرفت توسعه گردشگری و تجارت الکترونیک است.

حضور گردشگران خارجی؛ بهترین روش مقابله با ایران هراسی

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد افزود: بهترین روش مقابله با ایران هراسی حضور گردشگران خارجی در کشور است و باید برای تحقق توسعه روابط اعضای شورا و شهردار به کشورهای دیگر سفر داشته باشند.

عباسی بابیان این مطلب که متأسفم از این‌که شهردار در طول یک سال حضورش یک سفر خارجی نداشت اظهار کرد: برخی می‌گویند سفر خارجی در این شرایط اقتصادی درست نیست درحالی‌که سفر خارجی هزینه نیست و در حقیقت راهی برای توسعه گردشگری و فراهم آوردن سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

وی با انتقاد از منتقدان سفرهای خارجی اعضای شورای شهر اضافه کرد: تا زمانی که از سفر کردن هراس داشته باشیم و همچنین برای توسعه گردشگری سفرای مختلف را به یزد دعوت نکنیم هتل‌های ما خالی از مسافر بوده و حضور گردشگران کمرنگ خواهد بود.

وی اضافه کرد: ظرفیت گردشگری در یزد بسیار بالاست و باید رسانه‌ها در توسعه روابط بین‌الملل جریان سازی کنند هرچند توسعه روابط بین‌الملل دردستور کار شورا نیز قرار دارد.

وی با اشاره به ارزش‌افزوده سمپوزیوم خشت خام برای شهر یزد اظهار داشت: باید از چنین حرکت‌هایی حمایت کرد و به دنبال تولید آثار فاخر در کنار آثار کهن بود و نباید تنها به میراث‌خواری اکتفا کنیم.

یکی از مشکلات اساسی و جدی در شهر یزد عدم وجود طراحی شهری است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، شهر پاک، انسان‌محور و زیبا را شعار این کمیسیون اعلام کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات اساسی و جدی در شهر یزد عدم وجود طراحی شهری است چراکه خیلی از مناظر شهری ما بدون طراحی احداث شدند و به همین دلیل شورای پنجم مصوب کرده تا برای تمامی پروژه‌های شهری از مشاور استفاده شود.

راه‌حل‌های کاهش ترافیک یزد

عباسی، جایگزینی پیاده محوری به‌جای سواره محوری را یکی از رسالت‌های کمیسیون عمران برشمرد و اظهار داشت: امروزه پیاده محوری رکن اساسی شهرهای دنیا و یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های ترافیک بوده و مشکل ترافیکی تنها با ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح، موقتی حل می‌شود و در درازمدت دردی را دوا نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: البته توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ایجاد بسترهای دوچرخه‌سواری، افزایش هزینه‌های استفاده از اتومبیل شخصی و گران شدن هزینه پارکینگ‌ها از دیگر راه‌حل‌های کاهش ترافیک یزد است.

سخنگوی شورای شهر یزد از افزایش 50 درصدی تعداد پارکینگ‌های شهر یزد خبر داد و گفت: 500 پارکینگ در یک سال گذشته به هزار پارکینگ قبلی اضافه‌شده است امادر بافت تاریخی برای ایجاد پارکینگ با محدودیت‌هایی روبرو هستیم و علی‌رغم اینکه در شورای قبل چندین باب منزل فرسوده برای احداث پارکینگ خریداری‌شده معتقدیم این منازل جزو میراث کهن ما بوده و باید بازسازی شوند و در جهت توسعه گردشگری مورداستفاده قرار گیرند.

عباسی؛ عدم توفیق درزمینهٔ مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از نقاط ضعف کمیسیون عمران دانست و ابراز داشت: البته این مسئله به دلیل پیچیدگی موضوع و حساسیت‌های خاصی که در شرایط فعلی اقتصادی بر جامعه حاکم است محقق نشده و علی‌رغم اینکه بیشترین تخریب‌ها در خصوص تخلفات بارز در این شورا رقم خورده امادر بسیاری موارد غیرمعهود ملاحظه‌کاری شده و تخریبی صورت نگرفته است.

عضو شورای شهربابیان اینکه استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این کمیسیون است گفت: با تصمیم کمیسیون و رأی اعضای شورا و با توجه به محدودیت منابع آبی استان در آبیاری فضای سبز شهری در حال حاضر به‌جای استفاده از آب چاه‌ها از پساب استفاده می‌شود.

بازیافت آسفالت‌های فرسوده

وی انبار کردن آسفالت‌های فرسوده باهدف بازیافت آن‌ها را از دیگر پروژه‌های مهم بیان و اذعان داشت: درگذشته این آسفالت‌ها دفن می‌شد و به‌مرورزمان تبدیل به پودر شده و با آلوده کردن هوا باعث بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان‌ها می‌شد که خوشبختانه در یک سال اخیر این اتفاق نیفتاده و درحالی‌که حاضر آزمایش‌های بازیافت آسفالت فرسوده نیز با موفقیت صورت گرفته و از این به بعد آسفالت فرسوده تمامی دستگاه‌ها بازیافت خواهد شد.

عباسی در پایان اظهار داشت: با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس و پل شهید قهاری سعید از بلوار شهید دشتی به بلوار مدرس بار ترافیکی میدان ابوذر کاسته خواهد شد و در تکمیل رینگ میانی شهر نیز احداث تقاطع غیرهمسطح آتش‌نشانی و بلوار استقلال به جمهوری را دردستور کارداریم.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.