بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 27468325
مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه:

یک طلاق از هر ۶ ازدواج در یزد خوشایند نیست/ توقف رشد طلاق توافقی در کشور


مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه از توقف رشد طلاق توافقی در کشور خبر داد و گفت: رخداد یک طلاق از هر 6 ازدواج در استان یزد خوشایند نیست.

به گزارش یزد آوا؛ پیش از ظهر امروز طرح آموزش زندگی خانواده ويژه زوجين در آستانه ازدواج در يزد با حضور مسؤولان قوه قضائيه و بهزيستی كليد خورد.

طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج، برای زوج‌هایی است که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند تا در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کنند.

بر اساس این طرح زوجین ابتدا گواهینامه شرکت در دوره 16 ساعته را به دفاتر ازدواج ارائه می‌کنند، سپس سند ازدواج به آنها تحویل خواهد شد.

این دوره‌ها قرار است به صورت رایگان برگزار شود و شرایطی برای تسهیل حضور زوجین در این دوره‌ها فراهم شده است؛ همچنین این طرح به صورت پایلوت در یزد اجرا می‌شود و ابلاغ آن به دفترخانه‌ها انجام شده و از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت رسمی اجرایی می‌شود.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه در حاشیه نشست خبری آیین آغاز اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار یزدآوا؛ در بیان جایگاه استان در حوزه طلاق گفت: رخداد یک طلاق از هر 6 ازدواج در استان یزد خوشایند نیست، اما در مقایسه با سایر استان‌ها که از هر سه ازدواج به یک طلاق منجر می‌شود، از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه نخستین دعوای مرتبط با حوزه خانواده طلاق توافقی است، اظهار داشت: در 9 ماهه سال 94 آمار طلاق توافقی در کشور 120 هزار و 648 مورد بوده است که این آمار در 9 ماهه امسال به 120 هزار و 525 مورد کاهش یافته است.

وی در خصوص روند پرونده‌های حوزه خانواده از جمله طلاق توافقی، نسبت به 9 ماهه مشابه سال گذشته، تصریح کرد: با مقایسه آمار می‌توان به این نتیجه رسید که رشد طلاق توافقی در کشور متوقف شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه خاطر نشان کرد: جامعه باید به سمت انتقال مفاهیم پایه اجتماعی در سنین مهد، پیش دبستانی و دبستان رفته و آموزش‌های پیشگیرانه را برای پسران در دوران خدمت سربازی و برای دختران در مقطع متوسطه دوم جدی بگیرد؛ چرا که اگر به این دو گروه سنی به صورت ویژه مطالب پیشگیرانه و آموزشی انتقال داده شود، ازدواج‌های آنها آگاهانه‌تر صورت می‌گیرد.

زنگانه در پاسخ به اینکه با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهارشنبه سوری چه تدابیری برای این شب اتخاذ شده است، اذعان کرد: هر ساله با کمک معاونین اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها برنامه‌ای در شورای پیش گیری از جرم استان در سطح ملی به تصویب می‌رسد تا با کمک نهادهایی همچون حوزه‌های انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی به پیش‌گیری از این معضل بپردازند.

وی ضمن تدابیر آموزش و پروش در مراسم چهارشنبه سوری، عنوان کرد: در راستای پیش‌گیری از این معضل کمپین« نه به چهارشنبه سوری خطرناک» به امضای دانش آموزان می‌رسد تا متعهد شوند رفتاری مخاطره‌آمیز از خود نشان ندهند.

انتهای پیام/د




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.