بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29605182
به مناست عید سغید فطر

یک هزار و 648 مددجوی زندان یزد به مرخصی ارفاقی رفتند


دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با اجرایی شدن بخشنامه ریاست قوه قضاییه به مناسبت لیالی قدر و عید فطر ، یک هزار و 648 مددجوی زندان های یزد از تسهیلات ارفاقی ویژه بهره مند شدند.

به گزارش یزد آوا، علی اکبر شمس در جمع مددجویان زندان مرکزی یزد ضمن تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: تلاش مجموعه قضا بر حبس زدایی است و هدف ما کمک به زندانیان است و در این راستا باید چارچوبی تهیه شود که مددجویان بتوانند به درستی و انصاف از امتیازات استفاده کنند.

وی تصریح کرد : قریب به 400 نفر مشمول امتیازات متعلق به ماه رمضان شده اند و تمام تلاش ما این است که به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید سعید فطر به مددجویان دارای شرایط ، مرخصی اعطا گردد.

این مسئول ، هدف از ارائه تسهیلات ارفاقی به مددجویان را ایجاد انگیزه برای بازگشت به فطرت پاک انسانی و حرکت در مسیر زندگی سعادتمندانه ذکر کرد و گفت: این تسهیلات به مددجویانی ارائه می شود که در چارچوب قوانین حائز شرایط باشند و در زمینه رعایت قوانین داخلی زندان ، حضور در کلاس های فرهنگی ، قرانی و حرفه آموزی ساعی بوده و نشان دهند که برای تعالی روح و جسم خود تلاش می کنند.

دادستان یزد افزود: زندگی هر انسان سرشار از فراز و فرود های بسیاری است و مهم این است که بتوانیم از فرود ها در عبرت بگیریم و حرکت خود را به سمت فراز و تعالی در زندگی تنظیم نماییم.

در بازدید مقامات قضایی از زندان یزد مددجویان بند باز که مشمول بخشنامه ریاست قوه قرار نگرفتند با آیین نامه سازمان زندان ها با رعایت شرایط قانونی مقرر شد به مناسبت هفته قوه قضاییه از یک هفته تا ده روز از مرخصی تشویقی اعطاء شود.

در ادامه طی هماهنگی دادستان یزد ، شورای طبقه بندی زندان و معاونت اجرای احکام دادسرای یزد با توجه به اینکه بخشنامه ریاست قوه قضاییه از 15 تا 30روز را مدنظر قرار داده بود در استان یزد به میمینت هفته قوه قضاییه سقف مرخصی برای مددجویان یعنی استفاده از 30 روز مرخصی در نظر گرفته شد.

در این بازدید ، دادستان یزد با تعداد کثیری از مددجویان به گفت و گو پرداخت و ضمن راهنمایی و تذکر مسائل قانونی به مددجویان ، برای کمک به مددجویان دارای شرایط خاص قول مساعد داد .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.