شناسه : 40208166
مدیر کل تامین اجتماعی یزد:

طرح اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» ارائه شد


میرزایی، مدیر کل تامین اجتماعی یزد، از ارائه طرح اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» خبر داد.

به گزارش یزدرسا، محمدعلی میرزایی، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند اظهار کرد: ماموریت اصلی این سازمان پوشش بیمه کارگران به صورت اجباری و صاحبان حرف و صنوف به صورت اختیاری است که البته سایر بخشها نیز می‎توانند از این خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

وی افزود: تعهدات سازمان تامین اجتماعی به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت است که خدمات بلندمدت در قالب پرداخت مستمری‌های بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی و غیره است و خدمات کوتاه مدت نیز عمدتاً شامل ارائه خدمات درمانی در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

میرزایی با اشاره به پرداختی های سازمان در سال های اخیر تصریح کرد: هزینه بلند مدت در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی استان جمعاً سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافته و در زمینه خدمات کوتاه مدت نیز ۱۱۳ میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی یزد عنوان کرد:  هزینه‌های مقرری بیکاری تامین اجتماعی در سال گذشته با رشد ۲۱ درصدی معادل ۱۰۹ میلیارد تومان بود و البته به رغم کرونا و مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تعداد مقرری‌های بیمه بیکاری در استان کاهش داشته است.

وی تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان را ۹۹۳ هزار و ۲۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در استان ۸۳ هزار و ۹۵۱ نفر هستند و تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان ۲۵ هزار و ۸۶۴ مورد هستند که نسبت به پرداخت حق بیمه نیروی انسانی کارگاه خود اقدام می‌کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان با اشاره به خدمات غیرحضوری این سازمان،‌ گفت: در سال گذشته به دنبال مشکلات اقتصادی کشور و بیماری کرونا، طرح‌هایی در راستای کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان و استفاده از خدمات غیرحضوری این سازمان عملیاتی شد.

میرزایی تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه، صدور نسخه الکترونیکی و همچنین طرح سی هفتاد از دیگر این طرح‌ها بود که طی آن ۳۰ خدمت حضوری به غیرحضوری تبدیل و باعث کاهش ۷۰ میلیون مراجعه حضوری شد.

وی با اشاره به افزایش خدمات غیرحضوری، افزود:  در سال جدید نیز تعداد ۱۲ خدمت حضوری به خدمات غیرحضوری سازمان اضافه شده و هم اکنون ۴۲ خدمت به صورت غیرحضوری از طربق مراجعه به سایت es.tamain.ir در دسترس است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان از راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی خبر داد و تصریح کرد: شهروندان از سه روش مراجعه به سایت تامین اجتماعی، ارسال پیامک به سرشماره ۱۰۰۰۱۴۲۰ و تماس تلفنی با شماره ۱۴۲۰ می توانند با سازمان در ارتباط باشند و سئوالات خود را پاسخ بگیرند.

میرزایی اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» را یکی دیگر از طرح‌های ارائه شده در راستای ارائه خدمات غیرحضوری سازمان عنوان کرد و افزود: در سال جاری طرح بزرگ بیمه فراگیر خانواده ایرانی را مد نظر داریم که در آن تمام دانشجویان و زنان خانه‌دار نیز می‌توانند به صورت غیرحضوری در این باره اقدام و خدمات دریافت کنند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها در رابطه با پوشش بیمه ای دانشجویان خبر داد و گفت: سوابق بیمه‌ای دانشجویان جزو سوابق بیمه‌ای آنها در هنگام اشتغال محسوب می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: حق بیمه این نوع بیمه به صورت ۱۲ درصد به مبلغ ماهیانه ۵۱۸ هزار تومان ، ۱۴ درصد به مبلغ ماهیانه ۶۰۴ هزار  تومان و ۱۸ درصد به مبلغ ماهیانه ۷۷۷ هزار تومان است که در نوع ۱۲ درصد تنها خدمات بازنشستگی ارائه می شود و در مورد ۱۴ درصد خدمات درمان و بازنشستگی و در نوع ۱۸ درصد نیز خدمت از کارافتادگی به دو مورد قبلی نیز اضافه خواهد شد و بیمه کامل صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.