شناسه : 12534614
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در یزد:

پروژه خیرساز «آموزشگاه استثنایی رشد»؛مصداق بارز همدلی و همزبانی


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: هدف ما این است که فرزندان ما قادر به انجام یک حرفه در حد توانایی خود باشند و به کفایت اقتصادی برسند. اینگونه است که هم خود دانش آموز و هم خانواده وی می توانند به آرامش روانی برسند.

به گزارش یزد آوا به نقل از عصر فرهنگ، مراسم افتتاح پروژه خیرساز کارگاه های آموزشی آموزشگاه استثنایی دخترانه رشد صبح امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد و پایدار رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی یزد و جمعی از خیرین مدرسه ساز استان  برگزار شد.
 


دکتر مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم با اشاره به نقش ویژه خیرین مدرسه ساز در رشد و تعالی جامعه اظهار داشت: ورود به عرصه مدرسه سازی آن هم از جنس مدارس استثنائی توفیق مضاعف می طلبد. شما خیرین در جایی سرمایه گذاری معنوی کرده اید که عمیقاً معتقدیم قطعه ای از بهشت است.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با اشاره به اهمیت کار خیرین در دین مبین اسلام، عنوان کرد: طبق آیات و روایات انسان با مرگ دستش از دنیا کوتاه می شود مگر کسی که فرزند صالح، کتاب و یا صدقه جاریه ای از خود باقی گذاشته باشد و احداث و تجهیز مدارس یکی از مصادیق بارز صدقه جاریه است.

 

دکتر قدمی، ادامه داد: انسان می تواند با پرهیز و رعایت اصول بهداشتی عمرش را طولانی کند، اما «کل نفس ذائقه الموت» سرانجام همه طعم مرگ را می چشند. شاید خیلی در این مسیر توفیقی نداشته باشیم ولی می توان عرض عمر را هم زیاد کرد. چنین کارهایی عرض عمر را زیاد می کند. بکوشید عرض عمر خود را زیاد کنید.

 

این مقام مسئول با اشاره به نام گذاری سال 94 به عنوان «همدلی و همزبانی» اظهار داشت: ساخت چنین مکانی مصداق بارز همدلی و همزبانی است. اینکه شخصی از درآمد خود برای تعالی و رشد نسل استفاده کند مصداق بارز همدلی است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: اکنون 72 هزار دانش آموز استثنائی در مدارس خاص و 49 هزار نفر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند. لذا باید در زمینه توسعه مهارت های آموزشی و حرفه ای قدم برداریم.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت به سهم خود برای احداث و تجهیز مدارس استثنایی و آموزش نیروی انسانی لازم فعالیت می کند ولی سرمایه گذاری در این بخش بسیار پرهزینه است و کمک و مساعدت تک تک افراد جامعه را می طلیبد.

 

قدمی، تصریح کرد: ما به دنبال نگه داشتن کودکان در فضای مدرسه نیستیم. هدف ما این است که فرزندان ما قادر به انجام یک حرفه در حد توانایی خود باشند و به کفایت اقتصادی برسند. اینگونه است که هم خود دانش آموز و هم خانواده وی می توانند به آرامش روانی برسند. شاید به نظر برسد هزینه در این بخش یک کار فرهنگی است ولی حقیقت این است که چنین سرمایه گذاری معنوی یک فعالیت همه جانبه محسوب می شود که تعالی نسل را به دنبال دارد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش، با تجلیل از برگزاری مراسمات تجلیل از خیرین گفت: باید خیرین معرفی شوند تا با این کار برای جامعه الگو سازی کنیم. مردم باید بدانند سرمایه گذاران این بخش با چنین اعمالی برای روزی که دست ها خالی است توشه بر می گیرند.

 

دکتر قدمی در پایان تاکید کرد: همه ما قطعات پازل برای تربیت نسل هستیم. معلمین مسئول تربیت، خیرین وظیفه فراهم آوردن مکان و مسئولین وظیفه خدمتگزاری به جامعه را بر عهده دارند. امیدوارم بتوانیم با ایفای درست نقش خود نسلی موفق برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.