شناسه : 19889891
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد:

۱۵۰۰ طلاساز در خوشه طلا و جواهرات یزد فعال هستند


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به ایجاد خوشه طلا در یزد گفت: ۱۵۰۰ طلاساز در خوشه طلا و جواهرات یزد فعال هستند.

به گزارش یزد آوا، سیدمسعود عظیمی عصر امروز در نشست شورای اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه  استان یزد با توجه به اینکه در خوشه‌های صنعتی توانسته در کشور نمونه‌های خوبی داشته باشد اظهار داشت: به تازگی در استان یزد روی خوشه طلا کار را شروع کردیم.

وی فعالیت خوشه‌های صنعتی را عامل مهمی در زمینه توسعه کسب و کار و صنعت دانست و گفت: بیش از 1500 طلا‌ساز داریم که همه با مشکلاتی مواجه هستند و کمتر مشکل بازار دارند.

عظیمی ادامه داد: خوشه سنگ، خوشه محصولا کنجدی که بیشتر در اردکان مستقر هستند، خوشه نساجی و خوشه کاشی و سرامیک دیگر خوشه‌هایی هستند که در استان یزد در زمینه صنعت در حال فعالیتند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه این خوشه‌ها دو حلقه مفقوده دارند که صندوق کارآفرینی امید کشور می‌تواند در این زمینه به خوشه‌ها کمک کند، بیان کرد: مورد اول در زمینه بحث‌های شرکت‌های صادرات‌گرا است.

وی با بیان این مطلب که مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که در تمام محصولات یزد نمی‌تواند مصرف کننده باشد، خاطرنشان کرد: یزد تقریبا 1 و 2 دهم درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد و اگر برای مثال در صنعتی 4 و نیم دهم درصد مصرف کشور را تولید کند، مطمئنا نمی‌تواند همه این محصول را خودش مصرف کند.

عظیمی بیان کرد: حلقه مفقوده‌ای که در این زمینه وجود دارد، بحث توزیع است و کمک به حلقه توزیع به ویژه در زمینه صادرات یکی از حوزه‌هایی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: اگر این اقدام انجام شود می‌توان فضای کسب و کار را یک فضای پایدار کرد و امید داشته باشیم که این فضا می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار شود.

تسنیم/

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.