ID : 11691581
سردار کاکاوند در نشست خبری:

برخورد جدی پلیس یزد با برهم‌زنندگان آرامش در چهارشنبه سوری/ توصیه مهم رئیس پلیس راهور در ایام نوروزز


فرمانده انتظامی استان یزد، خطاب به برهم زنندگان نظم عمومی و آرامش مردم در جهارشنبه آخر سال گفت: پلیس همواره بر شادی مردم تاکید داشته و همراه آن ها بوده و خواهد بود اما اگر افراد معدودی فرصت طلب ، قصد سلب آسایش و شادی مردم را داشته باشند پلیس به شدت برخورد خواهد کرد البته اولویت ما دستگیری نبوده ولی چنانچه فردی دستگیر شود تا 15فروردین مهمان پلیس خواهد بود.

به گزارش یزد آوا به نقل از یزد امـروز؛ پیش از ظهرامروز فرمانده انتظامی استان یزد در نشست خبری به تشریح عملکرد این نیرو در سال 93 پرداخت و گفت: در سال جاری مطالبات مردم از نیروی انتظامی ملاک عمل  پلیس قرار گرفت و تا حدود زیادی در برآورده کردن این مطالبات موفق عمل شده و بطور کلی سال جاری سالی، مناسب برای نیروی انتظامی استان بوده است.


سردار ایرج کاکاوند با اشاره به کسب رتبه نخست سلامت اداری توسط  نیروی انتظامی استان، امنیت را مهمترین درخواست مردم و یکی از وظایف خطیر این نیرو خواند و گفت: آمارها در این زمینه  نشان دهنده افزایش  شاخصه های امنیت در ماه های پایانی سال می باشد.


کاکاوند ارائه خدمات به مردم در طیف گسترده را از دیگر وظایف نیروی  انتظامی استان  بیان کرد.


سردار کاکاوند وجود معابر کویری و موقعیت استزاتژیک استان را از جمله  دلایل عبور کاروان های  قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: متاسفانه در زمینه مصرف مواد مخدر در داخل استان نیز با رشد 26 درصدی مواجه  هستیم.

 

وی از راه اندازی اردوگاه ترک اعتیاد اجباری توسط این نیرو در ماه گذشته خبر داد وگفت: در این اردوگاه  با ظرفیت اولیه 150نفره  تاکنون 220 معتاد ولگرد که زمینه ساز ایجاد مزاحمت و سرقت های خرد بودند نگهداری می شوند.

 

ایرج کاکاوند  شناسایی و دستگیری اتباع غیر مجاز را از دیگر اقدامات ناجای استان برشمرد و افزود: با کنترل محورهای ورود خروج و همچنین  زیر نظر گرفتن محل های پاتوق  این اتباع منجر به دستگیری  بیش از 60درصد آن ها  در مرکز استان شده است.

 

کاهش 12 درصدی سرقت،20درصدی تجاوز به عنف، 50درصدی طلافروشی ها و 100درصدی سرقت بانک، کاهش 10درصدی جرائم در حوزه پلیس فتا،4درصدی تلفات جاده ای و افزایش 48درصدی کشفیات سلاح و مهمات،14درصدی قاچاق سوخت،40درصدی کالای قاچاق  خبرهای خوش فرمانده ناجای استان به مردم بود.


کاکاوند ادامه داد: متاسفانه در حوزه راهنمایی و رانندگی علی رغم همه تلاش های همکاران  ما در این حوزه، به علت همراهی نکردن مردم در احترام به قوانین، شاهد افزایش 10درصدی تلفات  تصدفات شهری  بوده ایم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح مکنا در سال جاری توسط این نیرو گفت : در این طرح تنها رسیدگی به شکل ظاهری کلانتری ها مد نظر نبوده و تسریع در رسیدگی به پرونده ها و فعالتر شدن گشت های پلیس از اولویت ها می باشد.


رئیس پلیس استان یزد، دربخش دیگری از سخنانش خطاب به برهم زنندگان نظم عمومی و آرامش مردم در جهارشنبه آخر سال گفت:  پلیس همواره بر شادی مردم تاکید داشته و همراه آن ها بوده و خواهد بود اما اگر افراد معدودی فرصت طلب ، قصد سلب آسایش و شادی مردم را داشته باشند پلیس به شدت برخورد خواهد کرد البته اولویت ما دستگیری نبوده ولی چنانچه فردی  دستگیر شود  تا 15فروردین مهمان پلیس خواهد بود.


گفتنی است در این مراسم سرگرد فرید کریمی زاده درپاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت های ترافیکی ایام عید گفت: هدف راهنمایی و رانندگی روان سازی ترافیک بوده و بجز مسدود بودن خیابان مسجد جامع از 7 تا 12 شب، محدودیت ترافیکی مقطعی خیابان قیام و حوالی آتشکده در خیابان کاشانی تا این لحظه محدودیت خاصی نداریم البته در صورت تصمیم گیری برای اعمال محدودیت، 24 ساعت قبل  اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی با از هم استانی ها  درخواست کرد برای جلوگیری  از ترافیک در سطح شهر های استان  حدالمقدور از رانندگی با وسایل شخصی خود به ویژه به صورت تک نفره خودداری کنند .
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.