ID : 25281457
رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش یزد:

جابجائی بیش از 25 هزار دانش آموز توسط سرویس‌های دانش آموزی در یزد/ مینی‌بوس‌ها پاسخ‌گوی نیاز مدارس نیستند


رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیش از 25 هزار دانش آموز توسط سرویس‌های دانش آموزی در یزد جابه جا می‌شوند

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا با بیان اینکه افزون بر 25 هزار دانش آموز توسط سرویس های دانش آموزی در یزد جابه جا می‌شوند، گفت: 930سرویس مینی بوس و 2 هزار و 570 سرویس سواری در شهر یزد مسئولیت جابجایی دانش آموزان را به عهده دارند.

«سید جلال موسوی ندوشن» با یادآوری تمهیدات آموزش و پرورش برای فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در محدوده سکونتی افزود: هدایت دانش آموزان به مدارسی که در نزدیکی محل زندگی آنان قراردارد همواره مورد تاکید و  توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش می باشد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی افزود: کارگروه ماده 18 با عضویت نمایندگان نهادهای مرتبط علاوه بر  پیشنهاد نرخ، کار ساماندهی و نظارت بر امر ایاب و ذهاب دانش آموزان را به عهده دارد .  

موسوی ندوشن درمورد نحوه تعیین نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی یادآور شد: کارگروه ماده 18 نرخ پیشنهادی خود را برای تصویب به  شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسال می کند و در صورت تصویب شورا و  تائید کمیته انطباق فرمانداری ، به آموزش و  پرورش ابلاغ می نماید.

وی نرخ مصوب امسال برای سواری در مسافت تا 5 کیلومتر برای 5 روز هفته را ماهیانه 747 هزار و 500 ریال و بالاتر از آن به ازای مازاد برهرکیلومتر ماهیانه 18 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این نرخ برای فعالیت در 6 روز هفته تا مسافت 5 کیلومتر 908 هزار و 500 ریال خواهد بود .

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: نرخ کرایه مینی بوس در 9 ماهه سال تحصیلی برای مسافت تا 5 کیلومتر 2 میلیون 730 هزار ریال و به ازای هرکیلومتر اضافه مبلغ 15 هزار ریال مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ های یاد شده نسبت به سال گذشته برای سواری ها 15 درصد و برای مینی بوس ها 13 درصد افزایش داشته است .

این مسئول با اشاره به برخی از مشکلات مینی بوس ها در سرویس دهی دانش آموزان گفت:  مینی بوس هم از نظر تعداد و هم به لحاظ فرسودگی  پاسخ گوی نیاز مدارس نیست و ازطرفی قرار داد مینی بوس ها به صورت حجمی بسته می شود و مدرسه مجبور است کسری تعداد سرنشین را به مجموع نفرات توزیع نماید .

موسوی ندوشن پلیس راهور را مسئول نظارت بر کیفیت سرویس دانش آموزی دانست و تصریح کرد: علاوه براین پلیس بر ایمنی سرویس های مدارس نیز نظارت دارد و رانندگان موظف به رعایت قوانین و مقررات مربوطه همراه با رعایت شئونات اسلامی دراین زمینه می باشند .

وی از نظارت سایر نهادهای عضو کارگروه ماده 18 بر هزینه ها و مسائل اجرایی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی خبرداد و یادآور شد:  انجمن اولیا و مربیان، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان حمل بار و مسافر شهرداری، اتحادیه صنف اتومبیل کرایه و سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در حوزه فعالیت خود برسرویس های مذکور نظارت دارند .

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان رعایت تعداد نفرات برابر ظرفیت مجاز هر وسیله نقلیه را مورد تاکید قرارداد و افزود: از مدیران مدارس خواسته شده به طور مستمر بر این موضوع نظارت داشته باشند .

وی درپایان از والدین وهمشهریان خواست هرگونه پیشنهاد ، انتقاد و  شکایات خود را با تلفن 37243277 اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش استان، 37252903 کارشناسی انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش ناحیه یک و 36286503 کارشناسی انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش ناحیه 2 یزد منعکس نمایند .

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag سگ کشی.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag سگ کشی.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag سگ کشی.

There are no results.