ID : 32610288
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان یزد:

سالیانه 2هزار و 500 مسکن روستایی در استان یزد مقاوم‌سازی می شوند


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خبر داد: سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.

به گزارش یزد آوا، علیرضا نادریان زاده گفت: 39 درصد واحدهای مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم‌سازی به‌صورت مقاوم احداث گردیده و مابقی جزء واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام هستند.

وی افزود: در برنامه ششم در ادامه بحث، مقاوم‌سازی مسکن روستایی ادامه دارد و سالیانه 200 هزار واحد در قالب طرح در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد بابیان اینکه، سالانه حدود 2500 واحد در استان در قالب این طرح مقاوم‌سازی می‌شوند، تصریح کرد: از سال 1384 تاکنون و از مبلغ 5 میلیون تومان شروع و در حال حاضر با مبلغ 18 میلیون تومان قابل پرداخت است.

نادریان زاده ادامه داد: در صورت همکاری مردم و تأمین اعتبار در جهت مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن‌های روستایی و 60 درصد باقیمانده تا 100 درصد می‌توان در برنامه ششم و هفتم محقق شود.

این مسئول در مصاحبه با فارس اظهار داشت: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به مبلغ 18 میلیون تومان و به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد و فروش اقساطی طی 15 ساله قابل پرداخت است.

وی، احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستایی و جنبه زیبا شناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام، تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی به فضایی شاداب و زیبا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برشمرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در پایان، تطبیق کالبد مسکن روستایی بازندگی امروزی، ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تحت پوشش بیمه قرار دادن واحدهای مسکونی روستایی، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی را از دیگر اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی دانست.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag سرلشکر سلیمانی.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag سرلشکر سلیمانی.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag سرلشکر سلیمانی.

There are no results.