ID : 39240535
مدیرکل آموزش وپرورش یزد:

عدم رغبت مردم یزد به شغل معلمی/ در یزد بهانه‌ای برای عدم اجرای سند تحول نداریم


مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد گفت: معمولا در آزمونهای استخدامی آموزش وپرورش سهمیه در نظر گرفته شده برای یزد تکمیل نمی شود.

به گزارش یزد آوا، محسن موحدی فرد ظهر امروز در نشست برخط با خبرنگاران با بیان اینکه  یزدی ها چندان رغبتی به جذب در آموزش و پرورش ندارند اظهار داشت: در اکثر آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش، سهمیه در نظرگرفته شده برای استان یزد تکمیل نمیشود به نحوی که در آخرین آزمون استخدامی آموزش و پرورش که برگزارشد از سهمیه500نفره درنظرگرفته شده برای یزد،161نفر سهمیه خالی ماند.

وی ادامه داد: مردان یزدی به علت حقوق و مزایای کمتر شغل معلمی نسبت به شغلهای دیگر معمولا علاقه مند هستند جذب صنایع شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان یزد همانند سراسر کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه است خاطرنشان کرد: سعی شده با رایزنی های منطقی ومستدل بتوان نیازهای استان را به کشور اعلام و سهمیه های استخدامی یزد را افزایش دهیم در همین راستا سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان برای استان یزد، چندین برابر افزایش خواهد داشت .

موحدی فرد در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه بهانه ای برای عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح استان یزد وجود ندارد تصریح کرد: مهمترین اقدامی که در زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اجرا شود ، صرف فعل خواستن است و اینکه این باور ایجاد شود که این سند که سالها برای تهیه آن وقت گذاشته شده ، قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید برش های استانی، شهرستانی، مدرسه ای و حتی کلاسی آماده شود ابراز داشت: به علت همراهی تمامی مسئولین یزد و همچنین وجود دانش آموزان مستعد ومعلمین توانمند، استان یزد جز استانهای پیشتاز در زمینه اجرای سندتحول بنیادین آموزش وپرورش در سطح کشور بوده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره اینکه امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و مسئولین در آینده ای نه چندان دور، دیگر هیچ مدرسه شیفتی و دارای کد تخریبی در یزد وجود نداشته باشد اظهار داشت: وجود مدارس شیفتی برای آموزش و پرورش مانند یک فاجعه است زیرا دانش آموزانی که به صورت شیفتی تحصیل میکنند با حداقل 20درصد افت تحصیلی مواجه هستند و بین30تا50درصد نیز در مباحث تربیتی دچار افت خواهند شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان یزد در زمینه ساخت مدارس خیری در سطح کشور پیشتاز بوده و متوسط ساخت مدارس خیری در یزد 5برابر متوسط کشوری است اما همچنان استان یزد با کمبود 5هزارو554کلاس درس مواجه است .

موحدی فرد در ادامه با اشاره به نقش واهمیت تشکل های دانش آموزی در سطح آموزش و پرورش گفت: تشکل های دانش اموزی بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، هلال احمر وسازمان دانش آموزی در زمان قبل کرونا در زمینه اجرای بسیاری از برنامه ها کمک حال آموزش و پرورش یزد بودند و در شراط کرونا نیز همچنان فعالیتها و کمک های خودشان را در زمینه تربیت و فعالیتهای فرهنگی ادامه دادند و تنها شکل این برنامه ها به صورت مجازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد آموزش و پرورش استان یزد و وزارت آموزش و پرورش بوده است که معلمین و دانش آموزان به علت لزوم حضوری برگزار شدن مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند اظهار داشت: باید اذعان داشت که آموزش های حضور و حضور در محیط مدارس اثر گذاری بسیاری بیشتری از آموزش مجازی دارد اما وزارت آموزش وپرورش به علت کرونا مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است.

وی ادامه داد: اما علیرغم این موضوع ، وزارت اموزش وپرورش با راه اندازی و تقویت سامانه شاد اقدامی انجام دهد که مورد تحسین تمام دنیا قرار بگیرد و آسیب های نبود تحصیل به علت کرونا را به کمترین حد ممکن برساند.

موحدی فرد با اشاره به اینکه به طور طبیعی به علت اموزش های مجازی دانش آموزان با مشکلاتی مانند افسردگی، عدم توانایی ارتباط با دیگران و... مواجه خواهند شد تصریح کرد: امیدواریم با تقویت تیم های مشاوره و همچنین آموزش خانواده ها این آسیب ها را به کمترین میزان ممکن در دوران پس از کرونا برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پایان در مورد فعالیتهای پرورشی این اداره نیز اظهار داشت: فعالیتهای پرورشی به مانند گذشته با قوت در حال ادامه می باشد حتی در شرایط کرونا ، اموزش وپرورش یزد توانست برنامه راهیان نور مجازی دانش آموزی را با کیفیتی بسیار بالا بر مرحله اجرا درآورد اما باید قبول کرد به علت مجازی بودن تا حدودی نوع وقالب این برنامه ها دچار تغییرات شده است.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.