Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه خبر داد

اجرای صددرصدی طرح «پیشگیری از تنبلی چشم» در روستاهای ابرکوه


رئیس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: قریب به 100 درصد کودکان 3 تا 6 ساله روستاهای ابرکوه در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند.

زهره اکرمی رئیس اداره بهزیستی ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه، در خصوص اجرای طرح آمبلیوپی در شهرستان اظهار کرد: طرح آمبلیوپی (پیشگیری از تنبلی چشم) در روستاهای ابرکوه تقریبا به صورت کامل انجام شده است.

اکرمی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در سال جاری تاکنون تعداد هزار و 700 نفر در شهرستان به وسیله دستگاه بینایی سنج مورد معاینه قرار گرفته اند، که از این تعداد 721 نفر کودک 3 تا 6 ساله در روستاهای فراغه، تیجرد، اسفند آباد و مهرآباد و تعداد 979 نفر در منطقه شهری بودند.

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه تصریح کرد: از بین افرادی که معاینه شدند 80 مورد مشکوک تشخیص داده شد، که برای بررسی بیشتر به متخصصین چشم ارجاع داده شدند.

وی، هدف کلی طرح غربالگری تنبلی چشم را ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان 3 تا 6 ساله عنوان کرد و گفت: آمبلیوپی یا تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک‌چشمی و یا گاهی دوچشمی است، که اگر به‌موقع تشخیص داده شود در بسیاری از موارد قابل‌پیشگیری است.

اکرمی با تأکید بر اینکه بهترین سن درمان تنبلی چشم زیر 6 ‌سالگی است، اذعان کرد: این طرح از اول آبان ماه تا پایان سال تحصیلی در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها، مراکز بهداشت مناطق شهری و روستایی اجرا شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این طرح روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 صبح، در مهد کودک شادمانه شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد