Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

قاضی اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه در بازدید از اصناف:

اقلام قاچاق و غیربهداشتی فروشگاه مواد غذایی در ابرکوه جمع‌آوری شد/ ضرورت نظارت بیشتر بر اصناف در آستانه سال جدید


قاضی اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار، باید اصنافی که بیشتر کالاهای اساسی موردنیاز مردم را عرضه می‌کنند، با مدیریت و توجه بیشتری نظارت و کنترل شوند.

عصر روز گذشته سید محمد هاتفی اردکانی قاضی اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه در حاشیه بازدید از اصناف شهرستان، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد : در این بازدید از میوه‌فروشی که ضوابط قانونی آن نسبتاً قابل‌پذیرش بود، جهت رفع موارد جزئی به فروشنده تذکر داده شد.

هاتفی اردکانی گفت : عمده بازرسی در یکی از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی صورت گرفت، که متأسفانه کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق را باقیمت ارزان‌تر به مشتریان عرضه می‌کرد.

وی افزود : اجناس قاچاق کشف‌شده (که همگی جمع‌آوری شد) به جهت عدم انجام آزمایش‌های لازم، عدم اطلاع از شيوه حمل آنها و عدم اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح، جدا از اينكه موجب آشفتگى چرخه اقتصاد داخلى می‌شود، سلامتی جسمی افراد را نیز به مخاطره می‌اندازد.

هاتفی تصریح کرد : همچنین مقدار قابل‌توجهی اقلام مصرفی و غذایی در این فروشگاه موجود بود، که به علت نداشتن بسته‌بندی، تاریخ تولید و مصرف، محل تولید و رعایت نکردن اصول بهداشتی، توسط مسئول بهداشت محیط شهرستان جمع‌آوری شد تا در وقت مقرر در اداره تعزیرات به پرونده آن رسیدگی شود.

وی تأکید کرد : در آخرین بازدید که از صنف پوشاکی (مانتوفروشی) انجام شد، به علت عدم ارائه برگ خرید جهت مطابقت قیمت درج‌شده بر روی کالا، چند نمونه از اجناس توسط بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت جمع‌آوری شد، تا کارشناس اتحادیه نسبت به گران‌فروشی و قیمت‌های فروش، بررسی‌های لازم را انجام دهد.

هاتفی، با اشاره به بازخورد مثبت بازدیدهای هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده، افزود : با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و به فصل بهار نزدیک می‌شویم، باید اصناف غذایی، خشکبار، آجیل، میوه، پوشاک و واحدهای تجاری که بیشتر کالاهای اساسی موردنیاز را عرضه می‌کنند، با مدیریت و توجه بیشتری نظارت و کنترل شوند.

قاضی اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه، در پایان گفت : سامانه تلفن ١٣٥ گزارشات مردمى سازمان تعزيرات حكومتى، به‌طور شبانه‌روز آماده اخذ گزارشات تخلف واحدهای توليدى، صنفى و مراكز درمانى در حوزه صلاحيت خود است.

قابل ذکر است سید مسعود میرحسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرس این اداره، مریم دهقانپور مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اصحاب رسانه در این بازدیدها حضور داشتند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 3.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد