Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف ونهی از منکر در گفتگو با سرو ابرکوه:

امر به معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ نقد و انتقاد؛ مقابله با فرهنگ بی تقاوتی


مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف ونهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج فرهنگ نقد و انتقاد را در کشور فراهم و با فرهنگ بی تفاوتی مقابله می کند.

امر به معروف و نهی از منکر عالی ترین نگاه به حقوق شهروندی

دکتر محمد حسین توانایی مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر عالی ترین نگاه به حقوق شهروندی است که هنر آن هدایت و مهارت بازدارندگی می باشد. ستاد امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج فرهنگ نقد و انتقاد در کشور است که با فرهنگ بی تفاوتی مقابله می کند و موجب تقویت روحیه مسئولین پذیری شهروندان می شود.

توانایی گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با هدف اقامه این دو فریضه، شناسایی معروفات و منکرهای اجتماع، تلاش به منظور افزایش معروفات و کاهش منکرات، توسط مجلس و با همکاری ستاد اقامه امر به معروف و نهی از منکر، تهیه و پس از تأیید شورای نگهبان در اردیبهشت 94، در قالب 24 ماده به تصویب رسید.

آموزش و پرورش بهترین نقطه شروع آموزش امر به معروف و نهی از منکر

وی تأکید کرد: بهترین نقطه شروع برای آموزش امر به معروف و نهی از منکر، آموزش و پرورش است که با دانش آموزان در ارتباط است؛ لذا برای این امر طرح «یادآوران» پیش بینی شده است که اگر به درستی اجرا شود در کل جامعه بسیار تأثیر گذار خواهد بود. در مرحله بعد طرح «یاوران معروف» برای مدیران دستگاه های اجرایی و کارمندان در نظر گرفته شده و آنها می توانند در قالب این طرح در گسترش معروفات گام بردارند.

رئیس بازرسی و مدیر نظارت و پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: سومین طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر، طرح « طلایه داران» است که ویژه عموم مردم می باشد و هر فرد می تواند با عضویت در این طرح و پس از فراگیری آموزش های مناسب آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

توانایی با بیان اینکه ستاد مذکور در کلیه استان های کشور تشکیل شده است، گفت: اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور 19، در استان ها 18 و در شهرستان ها 16 نفر می باشند که ائمه جمعه در هر شهرستان به عنوان رئیس این ستاد معرفی می شوند.

این مقام مسئول در پایان تعداد شهدای امر به معروف و نهی از منکر در کشور را 80 نفر اعلام کرد که جان خود را در راه اقامه این دو فریضه مهم و واجب فراموش شده فدا کردند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد