Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به مناسبت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب؛

مسابقات جشنواره بومی محلی بانوان مهردشت آغاز شد


همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، جشنواره بومی محلی بانوان مهردشت در بخش آشپزی، بازی های محلی و صنایع دستی در سالن شهدای مهردشت و با حضور گروه های مختلف کار خود را آغاز کرد.

boomi-mahalli92

.

.

به گزارش سروابرکوه، صبح امروز، به همت اداره ورزش و جوانان ابرکوه، جشنواره بازی ها، آشپزی و صنایع دستی بومی محلی در سالن شهدای مهردشت کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره در موضوعات: آشپزی، صنایع دستی و بازی های محلی و با شرکت بانوان روستاهای شهر مهردشت برگزار می شود.

در این مراسم ابوالفضل قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر بر نقش تغذیه سالم بر سلامتی بدن تاکید کرد و گفت: تغذیه سالم به معنای صرف نظر کردن از خوردنی های دوست داشتنی و لذیذ نیست، اصل مطلب، رعایت حد و مرز در خوراک است.

وی افزود: تنوع غذایی، استفاده از مواد غذایی سالم و دست اول در پخت غذا و سایر دستوراتی که در دین مبین اسلام در تغذیه سالم بیان شده حاکی از اهمیت تغذیه سالم است، بانوان ما باید در این امر نهایت دقت را داشته باشند.

قاسمی بر اهمیت ورزش و تندرستی در اسلام و تاکید دین مبین اسلام بر آن بیان داشت: خوردن بدون داشتن تحرک و ورزش سبب ایجاد بیماری ها در بدن می شود پس توصیه اکید پزشکان بر این است که ورزش فراموش نشود تا بدن سالم مانده، بر طول عمر افزوده گردد.

وی هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را ارائه الگوی سالم تغذیه همراه با ورزش بیان کرد و تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره ها می خواهیم الگوی غذای سالم را به نمایش گذاشته و بر نقش مهم مادران و بانوان در این مساله تاکید کنیم تا خانواده ای با سلامتی و تندرستی داشته باشیم و این خود نوعی ترویج سبک زندگی دینی است که مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله) می باشد.

در ادامه این مراسم، غذاهای سنتی و صنایع دستی مهرآباد با دو تیم الف و ب، اردی ، روستاهای بداف، حسین آباد، اسفندآباد ، اسدآباد اسفندآباد، شهرآباد و نصرت آباد به نمایش گذاشته شد و گروه ها به رقابت پرداختند.

همچنین بازی های بومی محلی نیز در روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

قابل ذکر است در این جشنواره نمایندگانی از بخشداری ، نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان حضور داشته و از نمایشگاه غذا و صنایع دستی بازدید نمودند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد