Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جانباز کار افرين اردکاني:

کار آفرينان بايد از توليدات داخلي حمايت کنند/ برخورد ناعادلانه دولت با جانبازان


يكي از جانبازان کارافرین شهرستان اردكان با تاكيد بر اين كه ایثارگران در زمینه‌ي اشتغال نيازمند یاری و حمايت از سوي مراجع ذیربط هستند، اين حمايت‌ها را بسیار ناچیز و تقریباً ایثارگران هیچ پشتوانه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار چشمگیر ندارند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ جواد فتاحی اردکانی" جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی که در سوم مهرماه سال 1365در جبهه‌ي فاو مجروح و به درجه جانبازی نائل شده است، يكي از كارآفرينان نمونه شهرستان اردكان است كه تاكنون موفق به راه‌اندازي سه واحد توليدي و ايجاد فرصت شغلي مستقيم براي قريب يكصد نفر شده است.

اين جانباز كارآفرين كه فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است، در رابطه با فعاليت‌هايش مي‌گويد: تا‌کنون موفق به ايجاد و راه‌اندازی سه واحد توليدي شامل يك کارخانه چینی بهداشتی با اشتغالزايي مستقیم 30 نفر و غیر‌مستقیم 80 نفر، يك کوره آجرپزی با اشتغالزايي قريب 50 نفر و يك واحد کارگاهي شن و ماسه با ايجاد اشتغال براي 15 نفر نیروی کار شده‌ام.

وي با تاكيد بر اين كه ایثارگران در زمینه‌ي اشتغال نيازمند یاری و حمايت از سوي مراجع ذیربط هستند، اين حمايت‌ها را بسیار ناچیز و تقریباً ایثارگران هیچ پشتوانه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار چشمگیر ندارند.

فتاحي وام‌هایی که از طرف بنیاد شهيد و امور ايثارگران در اين رابطه به جانبازان اعطا می‌شود را مبلغ کمی مي‌داند كه برای راه‌اندازی کسب و کار،چندان کمکی نمی‌کند.

وي در رابطه با حمايت‌هاي دولتي در زمینه اشتغال ایثارگران نيز مي‌گويد: دولت برای جانبازان در سال‌های اخیر مانند مردم عادی برخورد می‌کند و کمک خاصی از سوی دولت به ويژه در زمینه‌ي اعطای تسهيلات و کمک‌هایی که قبلاً وجود داشته است، صورت نمی‌گیرد.

وي معتقد است كه تدوام اين روند مي‌تواند کسب و کار جانبازان را نیز مانند سایر مردم دچار رکود كند.

اين جانباز كارآفرين در همين خصوص با اشاره به اين كه طرح‌هاي جدیدی برای کسب و کار در نظر دارد، اظهار مي‌كند: البته در حال حاضر به دلیل مسائل مالی، امکان راه‌اندازی کسب و کار جدید وجود ندارد.

وي بهترین خاطره‌ي دوران کارآفرینی خود را زمانی ذكر مي‌كند كه بعد از مدت‌ها دوندگی و تلاش و زحمت مي‌تواند کسب و کاری را راه‌اندازی کند و تعدادي را از اين طريق صاحب شغل و نان‌آور خانواده‌هایشان كند و بدترین خاطره را هم مربوط به زمانی مي‌داند كه مجبور شود به خاطر مشکل مالی، حاصل زحمت چندین ساله خود را به قیمتي ناچیز به فروش برساند.

فتاحي جنگ تحمیلی را در نوبه‌ي خود بزرگترین دانشگاه مي‌خواند و ادامه مي‌دهد: البته خاطرات جنگ خاطرات تکرار ناشدنی است چرا كه صفا و صمیمیتی که بین رزمندگان وجود داشت را در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد، زمانی که تعدادی رزمنده در یک سنگر با کمترین امکانات بودند ولي باز هم به خاطر دیگری از حق خود می‌گذشتند، بسیار لذت‌بخش بود.

وي در پايان نيز خطاب به جوانان و به ويژه کارآفرینان عنوان مي‌كند: از جوانان عزیز می‌خواهم که مدافع انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا و اهدافی که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دنبال كردند، باشند و آن را به بهای اندک نفروشند.

فتاحي خطاب به کارآفرینان و علاقمندان ایجاد کسب و کار نيز بيان مي‌كند: کارآفرینی بسیار سخت است لذا کسانی كه در این زمینه قدم برمي‌دارند بايد از ابتدا همه جوانب اعم از تولید، بازاريابي و فروش و غيره را به دقت در نظر بگیرد و همچنين سعی کند كه دستگاه‌ها و تجهیزاتی را بکار گیرند که اگر کوچکترین مشکلی در روابط خارجی كشورمان بوجود آيد با مشكل مواجه نشوند و به فرموده‌ي رهبر معظم انقلاب از تولید داخلی حمایت كنند.

منبع:ايسنا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد