Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اخبار کوتاه انتظامی استان یزد:

کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر در یزد/ کشف انبار 35 میلیاردی لوازم بهداشتی قاچاق در یزد


فرمانده انتظامی استان، از کشف یک تن و 25 کیلو انواع موادمخدر از نوع تریاک و حشیش از دو دستگاه خودرو طی 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، فرمانده انتظامی استان، از کشف یک تن و 25 کیلو انواع موادمخدر از نوع تریاک و حشیش از دو دستگاه خودرو طی 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سردار "ایرج کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس درباره جزئیات این خبر گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر استان، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی باخبر شدند قاچاقچیان قصد انتقال محموله ای از موادمخدر به استان "البرز" را دارند.

وی افزود: ماموران مسیر احتمالی عبور قاچاقچیان را زیر نظر قرار دادند تا اینکه یکدستگاه تریلی "اسکانیا" به محل نزدیک و توسط ماموران متوقف شد.

سردار کاکاوند ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از خودرو 590 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود را کشف کنند.

وی ادامه داد: همچنین ماموران مبارزه با موادمخدر استان، در یک عملیات ضربتی دیگر ضمن متوقف کردن یک دستگاه کامیون "بنز" موفق شدند مقدار 435 کیلو حشیش را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان تصریح کرد: در مجموع 5 نفر از قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

 

مسدودی محور روستای سانیچ

رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به عملیات گاز رسانی، محور روستای سانیچ به مدت دو هفته مسدود می باشد.

سرهنگ "احمدمظفری" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با توجه به عملیات گازرسانی در روستای سانیچ مسیر اصلی این روستا به مدت دو هفته مسدود می باشد.

مظفری خاطرنشان کرد: افرادی که قصد تردد در این محور را دارند می بایست از مسیر جایگزین "دهشیر- گاریزات" و "بیداخوید" استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان یزد در خاتمه از رانندگان خواست در طول این مدت همکاری لازم را با عوامل اداره گاز و همچنین عوامل راهسازی داشته باشند.

 

سرقت موتورسیکلت با جلب اعتماد

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان فردی را که با جلب اعتماد افراد دست به سرقت موتورسیکلت آنها می زد دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا صالحی" درباره این خبر افزود: با توجه به شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر سرقت موتورسیکلت بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: شاکیان به افسر پرونده گفتند "متهم با مراجعه به مغازه آنها و ریختن طرح دوستی موتورسیکلت آنها را برای انجام کار مهمی قرض گرفته و سپس به سرقت برده است."

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با به دست آوردن اطلاعات بیشتر و چهره نگاری سارق، وی را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

علیرضا صالحی با بیان اینکه متهم برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شد خاطرنشان کرد: شهروندان از اعتماد به افراد ناآشنا و غریبه خودداری کرده و خودرو و موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه ای کوتاه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

 

توقیف دام قاچاق در خاتم

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده "هوو" و کشف 25 راس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "حسین منصوری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:پلیس شهرستان خاتم، یک دستگاه تریلی کشنده " هوو "را که با محموله دام از شهرهای جنوبی عازم "رباط کریم" بود متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد این تریلی در حال حمل 25 راس گاو فاقد مجوز دامپزشکی است که به همین منظور خودرو توقیف و دو متهم نیز دستگیر شدند.

منصوری ارزش برآورد شده این دام ها را بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد و 700 میلیون ریال بیان کرد و افزود: احشام قاچاق تحویل دامپزشکی استان یزد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم یادآور شد: دام­ هایی که بدون رعایت ضوابط بهداشتی و مجوز دامپزشکی وارد کشور می شوند به عنوان دام قاچاق تلقی شده و پلیس جهت کنترل و نظارت بر این موضوع احشامي را كه فاقد مجوز دامپزشكي است 

 

اجرای طرح هما و ارائه خدمات مشاوره ای پلیس یزد در شهرستان تفت

معاون اجتماعی پلیس استان گفت: مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس یزد طرح همای این مرکز را در مدارس دخترانه و پسرانه مقطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان تفت اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضامزیدی" درباره این خبر گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت و توسعه خدمات مشاوره ای طرح همای مرکز مشاوره آرامش پلیس در مدارس دخترانه و پسرانه مقطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان تفت به مرحله اجرا درآمد.

وی ضمن اشاره به حضور 12 نفر از مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره کلانتری های یزد در طرح هما افزود: این طرح در سه مدرسه در شهرستان تفت برگزار شد.

معاون اجتماعی پلیس یزد در ادامه علت وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی، نداشتن آموزش و مهارت های زندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: مشاوران پلیس در این طرح، درصدد ارتقای سطح مهارت ها و آگاهی های افراد جامعه هستند.

سرهنگ مزیدی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین موضوعات این طرح بود افزود: در این طرح مشاوران و مددکاران پلیس یزد ضمن حضور در سه مدرسه و ارائه آموزش به 329 دانش آموز، 38 جلسه مشاوره فردی را نیز در زمینه مسائل خانوادگی برگزار کردند.

مزیدی ضمن اشاره به برگزاری چهار جلسه انجمن اولیاء و مربیان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، مشاوره گروهی برای 42 نفر از والدین با موضوع "ارتباط والدین و فرزندان " برگزار شد.

معاون اجتماعی پلیس استان یزد در پایان ضمن اشاره به خدمات و فعالیت­های مرکز مشاوره آرامش پلیس در زمینه­های خانواده، فرزندپروری، حقوقی و اختلالات­روانی، افزود: مرکز مشاوره پلیس استان یزد همه روزه از ساعت 7 صبح الی 14 عصر و با تلفن 2183120 و 2183119 آماده ارائه خدمات مشاوره­ای به شهروندان است.

 

مینی لودر قاچاق در یزد توقیف شد

رئیس پلیس آگاهی استان از كشف يك دستگاه "ميني لودر" قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.

سرهنگ "حسین رضایی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس و در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد روز گذشته یک دستگاه کامیون "الوند" را که از جنوب شرق کشور عازم تهران بود متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون، یک دستگاه "مینی لودر" قاچاق فاقد اسناد و مدارک گمرکی کشف و یک متهم را نیز در این زمینه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد ارزش این دستگاه راهسازی کشف شده را یک میلیارد ریال بیان کرد و گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات استان یزد معرفی شد.

 

دستگيري سارق هنگام سرقت موتورسيكلت

 فرمانده انتظامي شهرستان يزد از دستگيري سارق موتورسيكلت هنگام ارتکاب سرقت خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "منوچهر نصيري" در تشريح اين خبر گفت   ماموران كلانتري 14 هنگام گشت زني در بلوار دشتي به فردی که در حال روشن کردن موتورسيكلت بود مشکوک شده و بلافاصله براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

وي بيان داشت: ماموران پس از بررسي متوجه شدند كه فرد مضنون در حال سرقت مي باشد كه ماموران سريعا متهم را دستگير کردند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: متهم جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي ارجاع شد.

سرهنگ نصيري در پايان از عموم شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هر گونه ناهنجاري،مراتب را از طريق تلفن 110اطلاع تا نسبت به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در میبد و کشف 4 کیلو تریاک

فرمانده انتظامي شهرستان میبد از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز و مقابله با خرده فروشان موادمخدر و دستگیری سه متهم و کشف چهار کیلو تریاک در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سیدمحمدطاهرموسوی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان میبد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در سطح شهرستان اجرا كردند.

وي افزود: ماموران پلیس در اين طرح سه فروشنده حرفه اي موادمخدر را با چهار کیلو تریاک در محلات مختلف شهرستان میبد شناسایی و دستگير کردند.

سیدمحمدطاهرموسوی گفت: برخورد جدي و قانوني با خرده فروشان موادمخدر و افرادی که بخواهند امنيت و آرامش خانواده ها را به خصوص جوانان و نوجوانان را از اين طريق برهم بزنند، همچنان از اولويت هاي انتظامي شهرستان است.

فرمانده انتظامي شهرستان میبدخاطرنشان كرد: براي اين که در اين طرح ها از موفقيت بيشتري برخوردار باشيم، بايستي شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعاتي را در خصوص خريد، فروش، تهيه، توزيع، حمل و نگهداري موادمخدر را در اسرع وقت از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 در اختيار ماموران قرار دهند.

 

انبار 35 میلیارد ریالی لوازم بهداشتی قاچاق در یزد

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس این استان در بازرسی از یک انبار بیش از دو میلیون و 900 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی قاچاق به ارزش 35 میلیارد ریال را کشف کردند.

سردار "ایرج کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی و همچنین ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم برای قاچاقچیان کالا؛ ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی اقدام به دپو در یک انبار کرده است.

وی ادامه داد: ماموران طی هماهنگی با مقامات قضائی و اطمینان از صحت و سقم موضوع به بازرسی از این انبار پرداختند که بیش از دو میلیون و 900 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی به ارزش 35 میلیارد ریال کشف کردند.

سردار کاکاوند با بیان اینکه ماموران یک متهم را در این خصوص دستگیر کردند خاطرنشان کرد: متهم، این کالاهای خارجی را به صورت قاچاق و بدون مجوز گمرکی به این استان وارد و در یک انبار نگهداری می کرد که قبل از توزیع در بازار شناسایی و دستگیر شد.

وی در پایان ضمن اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال" افزود: قاچاق کالا موجب انحراف سرمایه و در نهایت کاهش تولید ملی، درآمد سرانه، گسترش فقر و بیکاری در جامعه می شود.

 

توقیف موتورسیکلت غیرمجاز در بخش بفروئیه

فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: ماموران بخش انتظامی بفروئیه این شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز "سی آر ام 250 سی سی" را که آرامش و آسایش شهروندان را سلب کرده بود توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدمحمدطاهرموسوی" در ادامه این خبر افزود: ماموران پلیس این شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز "سی آر ام 250 سی سی" که آرامش و آسایش شهروندان را سلب کرده بود توقیف و راکب آن را نیز دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند.

موسوی ادامه داد: راکب این موتورسیکلت در ساعات پایانی شب با تردد در سطح شهر میبد و با ایجاد صداهای ناهنجار این موتورسیکلت، باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود که در عملیات ضربتی ماموران بخش انتظامی بفروئیه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میبد در پایان تصریح کرد: موتورسیکلت توقیفی به گمرک استان یزد تحویل داده شد.

 

دستگیری قاچاقچی تریاک در اردکان

فرمانده انتظامي شهرستان "اردکان" از کشف بيش از 12 کيلوگرم موادمخدر از نوع ترياک و دستگيري يک نفر قاچاقچي توسط ماموران ايستگاه بازرسي اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سيدرضا صادقيان" در گفت و گو با خبرنگار پليس گفت: ماموران ايستگاه بازرسي اين فرماندهي در راستاي مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر، هنگام بازرسي خودروهاي عبوري در محور اصلي شهرستان به يک نفر از مسافران اتوبوس عبوری مشكوك و او را مورد بازرسی قرار دادند.

صادقیان افزود: در بازرسي فني و تخصصي به عمل آمده از وسايل متهم 12 كيلو و100گرم ترياك كه در داخل يک بطري نوشابه و دستگاه ساندويچ ساز جاساز شده بود، كشف شد.

سرهنگ صادقيان تصريح كرد: ماموران ايستگاه بازرسي در اين عمليات يک سوداگر مرگ را که قصد انتقال مواد کشف شده را به پايتخت کشور را داشت دستگير و متهم را پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان اردکان در خاتمه ضمن اشاره به عزم راسخ پليس اين شهرستان در راستاي مبارزه بي امان و گسترده با سوداگران مرگ از شهروندان خواست: براي كاهش تبعات اجتماعي ناشي از مواد مخدر در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك در زمينه خريد، فروش و حمل مواد مخدر سريعأ مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد