Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر یزد:

تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایر بالای 18 سال می توانند بیمه شوند/ پرداخت دو برابر حق بیمه توسط دولت


مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان در جمع دهیاران در محل فرمانداری ابرکوه گفت: بر طبق مصوبات جدید، کلیه کشاورزان، روستاییان و عشایری که بالای 18 سال سن داشته باشند می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش سرو ابرکوه، سید احسان مرتضوی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان در جمع کارگزاران صندوق مذکور و بخشداران شهرستان ابرکوه اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نهاد تامین کننده خدمات بیمه های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان، توأم با کرامت و منزلت برای کلیه آحاد جامعه هدف است. عضویت برای روستائیان و کشاورزان غیر ساکن روستا، عشایر، اعظای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، نظام دامپزشکی و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال حاضر اختیاری است.
مرتضوی در رابطه با شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: بر طبق قانون جدید کلیه کشاورزان، روستائیان و عشایر بالای 18 سال تمام می توانند به عضویت این صندوق درآمده و از  مزایای آن در سه بخش مستمری پیری (بازنشستگی)، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند شوند. سکونت در روستا یا مناطق عشایری، اشتغال به کشاورزی، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه (حق بیمه 15 درصد می باشد که 10 درصد آن را دولت تامین می کند) از دیگر شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است.
وی تاکید داشت: هر زن و مرد روستایی که حداقل 65 سال و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مشمول دریافت مستمری پیری می شود و حقوق حداقل معادل دو سوم سطح درآمد انتخاب شده ای که در همان سال حق بیمه مربوطه به آن را پرداخت نموده است، دریافت نماید. مبنای پرداخت حق بیمه افراد انتخاب سطح درآمدی است که جدول آن در کارگزاریها موجود می باشد. انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنی دریافت حقوق مستمری بالاتر است، ضمن اینکه دو برابر حق بیمه پرداختی توسط هر فرد را دولت پرداخت می کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان  وعشایر استان افزود: صندوق بیمه اجتماعی در حال حاضر از سراسر کشور یک میلیون و 100 هزار عضو دارد که این تعداد باید به 6 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یابد. در همین راستا سهم شهرستان ابرکوه برای جذب 3 هزار نفر است که با توجه به چارت سازمانی هر کارگزاری باید 700 عضو جدید جذب نماید.
مرتضوی در خاتمه ابراز داشت: آمار جذب مشمولین صندوق بیمه اجتماعی در ابرکوه 2468 خانوار می باشد. ابرکوه با جذب 98 درصدی اعضاء در این راستا مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد