Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه:

دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد هزار و 8 شغل در ابرکوه هستند/ نرخ بیکاری در ابرکوه 14/1 درصد


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: با وجود نرخ بیکاری 14/1 درصد در ابرکوه، دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد هزار و 8 شغل هستند.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذای ابرکوه در محل فرمانداری برگزار شد.

نرخ بیکاری در ابرکوه 14/1 درصد است
ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، با اشاره به بیکاری بیش از هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در شهرستان اظهار کرد: نرخ بیکاری ابرکوه در سال جاری 14/1 درصد است، که امیدواریم با ایجاد هزار و 8 شغل توسط دستگاه هایی اجرایی شهرستان این آمار کاهش یابد.

زارع افزود: سهمیه ایجاد شغل به تفکیک اداره های صنعت، معدن و تجارت 602، جهاد کشاورزی 150، کمیته امداد 47، بهزیستی 62، میراث 10، شبکه بهداشت 18، راهداری و حمل و نقل 50، صندوق کارآفرین امید 46، ورزش و جوانان 5، راه و شهرسازی 5، پارک علم و فن آوری 4، بنیاد شهید 3، فرهنگ و ارشاد 2 و آب و فاضلاب روستایی 3 نفر است.

ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی برای متقاضیان مشاغل خانگی
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی به صورت ماهیانه گزارش عملکرد خود را به شورا ارائه دهند، گفت: 320 مورد مشاغل خانگی اعلام شده است که صاحبان آنها می توانند با ارائه طرح خود به اداره جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از اداره تعاون وارد کار شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه تصریح کرد: در راستای ایجاد این مشاغل، تسهیلات بانکی کم درصد از 5 میلیون به 20 میلیون تومان توسط بانک‌های عامل (رفاه و صادرات) به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

اختصاص  12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تعاون روستایی
زارع در خصوص اجرای طرح تعاون روستایی در شهرهای زیر 10 هزار نفر مثل مهردشت بیان کرد: واجدین شرایط که در این زمینه اقدام کنند، 8 درصد تسهیلات ارزان قیمت به ارزش 2 میلیارد تومان از بانک های عامل روستا (پست بانک و صادرات) دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی 12 هزار میلیارد تومانی جهت طرح های تعاون روستایی، خاطر نشان کرد: 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و مابقی از طریق بانک های عامل پرداخت می شود.

اجرای طرح اشتغال فراگیر با تسهیلات 200 هزار میلیارد ریال
این مقام مسئول ادامه داد: طرح اشتغال فراگیر با تسهیلات 200 هزار میلیارد ریال در سطح کشور، یکی دیگر از طرح های مقابله با بیکاری است که شامل توسعه، احداث و سرمایه در گردش است.

زارع از بانک های عامل درخواست کرد: تسهیلات را با سهولت بیشتری در اختیار بیکاران قرار دهند و همچنین اداره هایی که اولویت اشتغالزایی دارند، نسبت به شناسایی نیروهای خود و بکارگیری آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کارورزان می توانند در راستای افزایش اشتغال توام با مهارت آموزی، با مراجعه به سایت karvarzi.mcls.gov.ir در طرح کارورزی ثبت نام کنند و از تسهیلات آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: واحد های پذیرنده نیز با مراجعه به سایت مذکور، نیروهای مورد نیاز را در قالب تعاونی، خصوصی، تولیدی و یا خدماتی گزینش کنند.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد