Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در دیدار مسئولان ابرکوه و مدیرعامل شیکا مطرح شد

روزانه 200 تن شیر تولیدی مازاد از استان یزد خارج می شود/گلایه از ضعف مسولین در معرفی ظرفیت های ابرکوه


مدیر عامل شرکت شیکا ابرکوه، با هدف جلوگیری از خروج 200 تن شیر تولیدی مازاد استان، اشتغالزایی سالم و رونق روستاها، درصدد احداث شرکت «داریولبن» است.

به گزارش سرو ابرکوه، ظهر روز گذشته غلامرضا حیدری معاون فرمانداری، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برخی مسئولان شهرستان جهت بازدید و تبریک به حجت احمدی مدیر عامل شیکا، در محل کارخانه کوشش کاران یکی دیگر از واحد های تولیدی وی حاضر شدند.

شرکت یاس کویر ابرکوه (شیکا) یکی از شرکت های لبنیاتی شهرستان است، که در مهرماه سال جاری رتبه برتر صنایع مواد غذایی استان را ازآن خود کرد و پس از آن موفق به دریافت تندیس ایمنی و سلامت از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

احمدی ضمن ارائه گزارش مختصری از روند کار اظهار کرد: بنا بر آمار اتحادیه دامداران روزانه حدود 200 تن شیر تولیدی مازاد در استان یزد، به دیگر مناطق کشور صادر می شود، که در صورت استفاده درست و کارشناسی شده می توان از خروج آن جلوگیری کرد، تا اشتغالزایی در استان افزایش یابد.

وی گفت: در همین راستا و با هدف صادرات فراورده های لبنی، رونق گرفتن روستاها و اشتغالزایی سالم، درصدد راه اندازی واحد تولیدی دیگری به نام «داریولبن» شدم که در هفته دولت کلنگ آن زده شد و فاز اول آن که گنجایش استفاده از 100 تن شیر را دارد، در زمینه تولید شیرخشک و پنیر است و به لطف خدا تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

احمدی از سیاست های برخی سازمان ها که مشوق های پرداخت نکردن جرائم نقدی و تقسیط کردن بدهی را برای افرادی در نظر می گیرند که در پرداخت اقساط تسهیلات، حق بیمه و دارایی کوتاهی می کنند، گلایه کرد.

مدیر عامل شرکت شیکا در پایان تأکید کرد: مسئولان و کسانی که توان خرید دارند، برای رفع مشکلات صنایع با خرید کالاهای تولید داخلی، فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند.

علیزاده امام جمعه بخش بهمن، ضمن تبریک و تشکر از مجموعه عوامل شرکت های مذکور، از مسئولان گلایه کرد و گفت: باید در زمینه معرفی و استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان که نمونه و الگو هستند، وسیع تر عمل کنید و نسبت به استعدادهایی که خصوصاً در تولید و اشتغالزایی حرف هایی برای گفتن دارند، عنایت بیشتری داشته باشید.

برای دیدن تصاویر این دیدار اینجا را کلیک کنید.

گزارش کامل شرکت شیکار را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد