Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

قداست و معنویت مساجد با فعالیت های فرهنگی و هنری از بین نمی رود

قداست و معنویت مساجد با فعالیت های فرهنگی و هنری از بین نمی رود



به گزارش سرو ابرکوه اولین همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد و آئین تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری شهرستان ابرکوه با حضور امام جمعه حجت الاسلام والمسلمین حسینی، عادل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

ابتدا عادل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند"بحث معنویت باید در کارها وجود داشته باشد، پس مساجد جای خوبی برای فعالیت ها می باشد" گفت: 18 اسفند بیستمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد و بهترین مکان برای پرورش استعداد های جوانان و فعالیت های آنان است.

در ادامه حجت الاسلام حسینی گفت: در لحظات پایانی سال 91 می توان موفقیت های این سال را با کارنامه درخشان کانون های مساجد بست. اهمیت برگزاری این همایش از چند جنبه است. اول اینکه عنوان این کار را نام مسجد تشکیل می دهد؛ مسجد پایگاه قداست و دیانت است. دوم، محتوای بخش عظیمی از این کار رونق فرهنگی- دینی و ایفای نقش انقلابی است.

حسینی افزود، کانون های مساجد ملجعی اطمینان بخش برای رشد و بقای جوانان در راستای مومن و اسلامی و غنی شدن به غنای فرهنگ دینی در جهت دمیده شدن روحیه بسیجی و انقلابی است. کانون های مساجد محل مصونیت بخشی به محله های شهر است.

وی تصریح کرد، مسجد باید جایگاه و پایگاه جوانان باشد و آنان حضور پر شور و پر نور داشته باشند و این مهم بر عهده کانون فرهنگی و هنری مساجد می باشد. آنچه که هدف کانون فرهنگی و هنری مسجد است؛ هدف ماموم و امام جماعت نیز هست و اگر هدف مشترک باشد عمل هم مشترک می شود و اگر عمل مشترک شود همگی ید واحد می شویم.

امام جمعه در پایان با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری قداست مساجد را از بین نمی برد بلکه پایگاه ادیبان و شاعران و ادب دوستان است؛ از حضور شاعر گرانقدی شهرمان آقای امیدی در این همایش تشکر و قدردانی کرد و برای او از درگاه خداوند متعال شفا و سلامتی را خواستار شد.

در پایان مراسم هم از سید علی اکبر عظیمی، احمد اکرمی و سید حمزه یوسفی به عنوان   مدیر مسئولان برگزیده کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلیل و قدردانی شد.