Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

برای اولین بار در شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه ملی «جاده عشق» در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه


نخستین نمایشگاه ملی «جاده عشق» به همت شهرداری مهردشت و مجموعه تاریخی آقازاده ابرکوه، در شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

جواد همتی مسئول روابط عمومی شهرداری مهردشت در گفت‌وگو با خبرنگار سرو ابرکوه؛ اظهار کرد : نخستین نمایشگاه «جاده عشق» به مناسبت دهه کرامت با موضوع حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برگزار می‌شود.

همتی افزود : این نمایشگاه زیرمجموعه نمایشگاه سیار کتابخانه و موزه ملی ملک زیر نظر آستان قدس رضوی است، که به همت شهرداری مهردشت و مجموعه تاریخی آقازاده، برای اولین بار در شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : موضوع نمایشگاه جاده عشق؛ زندگی ثامن‌الحجج و مسیر حرکت ایشان از مرو به سمت مشهد و همچنین منزلگاه‌هایی است که در طول سفر در آن اقامت داشتند.

مسئول روابط عمومی شهرداری مهردشت تصریح کرد : محتوای نمایشگاه به‌صورت عکس و توضیحات، هم‌زمان با 27 تیرماه لغایت 4 مردادماه در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه، برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

همتی ضمن معرفی کتابخانه و موزه ملی ملک، گفت : این موسسه تا قبل از سال ۱۳۷۵ در خانه ملک برپا بود. سپس حاج حسین ملک در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۲۳ قطعه زمین بزرگی از باغ ملی تهران (محل کنونی مؤسسه) را برای ساختمان جدید کتابخانه و موزه وقف کرد.

وی ادامه داد : پس از درگذشت حاج حسین، آستان قدس رضوی طراحی و بنای ساختمان را در سال ۶۴ آغاز کرد و در ۱۳۷۵ موزه ملک به محل جدید انتقال یافت.

همتی عنوان کرد : کتابخانه و موزه ملی ملک مؤسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی است که بر اساس وقف نامه زیر نظر مستقیم تولیت آستان قدس رضوی اداره می‌شود.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد