Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

۴۸ هزار انواع مواد محترقه در یزد جمع آوری شد/حضور پر رنگ‌تر نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر

۴۸ هزار انواع مواد محترقه در یزد جمع آوری شد/حضور پر رنگ‌تر نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر



به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، سردار "منوچهر امان اللهی" با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای چهارشنبه آخر سال، اعلام کرد: نیروی انتظامی به شدت با توزیع‌کنندگان مواد محترقه برخورد و در همین راستا نیز ۴۸ هزار انواع مواد محترقه جمع‌اوری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با بیان این که نیروی انتظامی اقدامات کنترلی خاصی را برای برخی نقاط شهر در نظر گرفته است، تاکید کرد: با هرگونه بی‌نظمی و مزاحمت در پایان سال برخورد خواهد شد و وسایل نقلیه کسانی که در چهارشنبه آخر سال نسبت به بستن راه و یا مزاحمت اقدام کنند نیز به مدت سه ماه توقیف می‌شود.

سردار امان‌اللهی در ادامه از اجرای طرح ویژه نیروی انتظامی از۲۵ اسفند تا۱۵ فرودین خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم برای برقرای نظم و امنیت در طرح نوروزی بکار گرفته می‌شوند.

وی اظهار نمود: نیروی انتظامی امسال حضور پر رنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته در سطح شهر و جاده‌ها خواهد داشت و ۱۳۷ ایستگاه پلیس در ورودی شهر‌ها و جاده های استان در ایام نوروز مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز ۱۵ گشت خودرویی و هشت گشت موتوری به کلانتری‌های یزد اضافه می‌شود و در طول مدت اجرای طرح نیز از ستادها و یگان‌های مختلف، ۱۰۰ گشت به سطح استان افزوده خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با نامناسب خواندن فرهنگ رانندگی در یزد، گفت: متاسفانه بی توجهی به قوانین و مقررات توسط تعداد زیادی از راکبان موتور‌سیکلت در استان مشاهده می‌شو.د که زیبنده چهره زیبای شهر یزد نیست.

وی در خصوص برخی اشکالات اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، ابراز کرد: خواستار برخورد با رعایت شان و احترامن افراد هستیم ولی هنگامی که حجم کار خیلی وسیع می‌شود، امکان بروز برخی اشتباهات نیز بوجود می‌آید و گاهاً متخلفین به نحوی برخورد می‌کنند که مامور از جایگاه خود خارج شود.

سردار امان‌الهی گفت: البته ده‌ها برابر برخورد‌هایی که انجام می‌شود نیز اغماض می‌شود و به متخلفین تذکر داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد این نیرو در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۶ فقره قتل در استان یزد اتفاق افتاده که ۱۴ فقره‌ی آن کشف و دو فقره نیز در دست بررسی است.

وی همچنین از کشف بیش ۱۲هزار و ۱۳۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این زمینه پنج هزار و ۱۹۵ نفر اعم از قاچاقچی، خرده‌فروش و معتاد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به انجام زیاد سرقت‌های داخل خودرو در استان، یکی از مهمترین علل آن را بی ‌توجهی بسیار زیاد رانندگان در استان ذکر و از انها خواست دقت بیشتری در خصوص وسیله نقلیه خود داشته باشند.

امان‌الهی اعلام کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸ باند سرقت منهدم و ۱۰۹ نفر دستگیر شدند.

وی در بخشی از سخنانش نیز به موضوع جمع‌آوری ماهواره اشاره کرد و گفت: داشتن، نگهداری، استفاده و خرید و فروش ماهواره جرم است و در این زمینه نیروی انتظامی برخوردهای لازم را به ویژه با توزیع‌کنندگان انجام داده است.

وی اولویت جمع‌آوری ماهواره را با موارد واقع شده در دید عمومی و آپارتمان‌ها ذکر کرد و گفت: البته با اقدامات خوب فرهنگی صورت گرفته برآوردها نشان می‌دهد که درصد استفاده از ماهواره نسبت به سال های گذشته در استان کمتر شده است.

سردار امان‌اللهی در پایان نیز تاکید کرد: معتقدیم کار پلیسی و قضائی به تنهائی کافی نیست و باید در این زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی صورت گریرد که در این بین نقش رسانه‌ها بویژه رسانه‌ی ملی حائز اهمیت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران مرکزیزد