Skip to Content

در گفت وگو با یک مشاور خانواده مطرح شد؛

مسیر رشد و کمال خانواده بر شاهراه مهر و محبت میسر است


یک مشاور خانواده ضمن تأکید بر اهمیت هدف گذاری ابتدایی در ازدواج، گفت: اگر اولویت زنان؛ مادری و همسری باشد، ‌خانواده با مهر و محبت سیر رشد و کمال را پیش خواهند گرفت .

به گزارش یزدبانو، به نقل از طنین یاس، مریم بهادر؛ کارشناس مسائل خانواده در خصوص حقوق زن و نحوه برخورد با آن در نظام خانواده اظهار کرد: همان طور که می‌دانیم از نظر فقهی و حقوقی برای زن و مرد مواردی بیان شده است اما توجه به این نکته ضروری است که زندگی مشترک با قوانین خشک و برخورد قانونی پیش نخواهد رفت و یک زندگی سالم لطافت، گذشت و سیاست‌های خاص زنانگی را طلب می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: معضل امروز جامعه ما این است که اکثر خانم‌ها همه چیز را در غالب قانون بیان می‌کنند در حالی که مهر و عطوفت و محبت جایگاه اصلی خود را از دست داده است .

بهادر گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید که نیم شخصیت انسان عاقل؛ تغافل است و این به معنی پوشاندن معایب و نادیده گرفتن نقاط ضعف طرف مقابل مطرح می‌شود .

این کارشناس مسائل خانواده بیان کرد: هیچ زوجی نمی‌بایست با هدف عوض کردن طرف مقابل به ازدواج نگاه کند چرا که مسیر غلط از همین جا آغاز می‌گردد و بعد از زمانی متوجه خواهند شد که نمی توانند طرف مقابل خود را عوض کنند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ابتدایی در ازدواج بسیار مهم است ، ادامه داد: چنانچه اولویت زنان ما مادری و همسری باشد، ‌خانواده با مهر و محبت سیر رشد و کمال را پیش خواهند گرفت چرا گه خوب مادری کردن تربیت نسلی و ملتی است .

این مشاور مسائل خانواده افزود: با خوب خانه‌داری و مادری و همسری کردن زن، اسباب آسایش و آرامش مرد فراهم شده و می‌تواند با فراغ بال و آسوده به تعهدات اجتماعی خود عمل کند .

وی گفت: در چنین فضایی فرزندان نیز به خوبی رشد می‌یابند  به طور مثال  وقتی ما  دختر و یا پسری را در جامعه مشاهده می‌کنیم که رفتار خوب و سنجیده‌ای دارد پی به تربیت خوب خانوادگی آن می‌بریم .

بهادر تصریح کرد: بسیاری از افراد بزرگ در جامعه ما در دامان مادرانی خانه‌دار و با محبت رشد یافته‌اند و امروز در جامعه کارهای بسیار سازنده  را انجام می‌دهند و همین امر بیان کننده نقش بسیار مهم مادر در تربیت نسل و سرنوشت فرزندان است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مادری و همسری برای زنان افتخاری محسوب می‌شود و خداوند توفیق مادر شدن را تنها به زنان عطا نموده و خود زنان نیز می‌بایست این موهبت الهی را ارج نهند و هر چه بیشتر در جهت رشد و شکوفایی فرزندان خود کوشا باشند.

انتهای پیام/ش
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری