Skip to Content

کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو؛

مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است


کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

به گزارش یزدبانو به نقل از شاخه طوبی، مهندس زهره پوراحمد با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار داشت: برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی هستند یک الی دو عدد توصیه می شود و این قندهای ساده سریع شکسته می شوند و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می برد.

وی افزود: بر عکس فواید که مختصر است، مضرات آن بی شمار است که می توان به کالری بالای ان که منجر به افزایش وزن و ناراحتی های متعاقب آن می شود اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالا است به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی شود، زیرا قندهای ساده در بدن سریعا تبدیل به چربی می شود.

کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارد اظهار داشت: این شیرینی ها درون روغن بطور غوطه ور سرخ می شوند و از همه مهمتر اینکه احتمال دارد از روغن های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود در نتیجه به رغم اینکه چربی بالایی دارند مواد مخاطره آمیز برای سلامتی مثل پراکسید و اسیدیته نیز دارند.

پوراحمد گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می شود که در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط نموده و به یک الی دو عدد در روز اکتفا نمود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری