Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد:

«راه‌آهن حومه یزد» هنوز در حد تفاهم نامه است/مطالعات «راه اهن حومه یزد» در نیمه راه


رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد گفت: تاکنون هزینه‌ای برای طرح راه‌آهن حومه یزد صورت نگرفته است و پروژه در مراحل انعقاد تفاهم‌نامه و هماهنگی‌های لازم قرار دارد.

حمیدرضا قمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن حومه یزد در مراحل انعقاد تفاهم‌نامه و هماهنگی بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌های استان یزد قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون هزینه‌ای برای طرح راه‌آهن حومه یزد صورت نگرفته است، اذعان کرد: قرار است شهردار یزد به‌عنوان راهبر این پروژه اواخر مردادماه اجلاسی برگزار کنند تا با مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌های استان یزد، شرکت قطار حومه‌ای یزد تأسیس شود.

عضو شورای شهر یزد، شهرهای اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، شاهدیه، یزد، حمیدیا، مهریز، تفت و بافق را ازجمله شهرهای دخیل در طرح راه‌آهن حومه یزد برشمرد.

مطالعات اولیه طرح راه‌آهن حومه یزد نشان از مثمر ثمر بودن آن دارد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از قبل زیرساخت‌های قوی ریلی در یزد وجود داشته و یزد از قدیم به‌عنوان شاهراه ریلی کشور محسوب می‌شده است، مطالعات اولیه طرح راه‌آهن حومه یزد نشان از مثمر ثمر بودن آن دارد.

قمی ادامه داد: درزمینهٔ مطالعات این طرح هنوز جای کار زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این بخش از طرح را پذیرفته است که ریل‌گذاری آن را انجام دهد؛ و به دنبال آن است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بودجه محلی آزادسازی مسیر پروژه انجام شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد گفت: با چند پارتنر خارجی مذاکره کرده‌ایم تا در این زمینه یا به‌صورت فاینانس یا به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم، سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/ش

 

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار