Navigation Navigation

محتوا محتوا

یادداشت/مصطفی محمودآبادی

از اردوکشی‌های نانجیبانه تا تمکین نجیبانه


جالب است جریانی که پس از انتخابات هفتم اسفندماه، به دلیل پیروزی نسبی در تهران این‌گونه بر طبل پیروزی می‌کوبد، در ماجرای فتنه 88 اختلاف 11 میلیونی آرا را نادیده انگاشت و با گردن‌فرازی در برابر نظام و قانون....

یزدرسا؛ گذشته چراغ راه آينده است؛ باید از نقاط قوّت امداد جست و از نقاط ضعف عبرت گرفت. از همین روست که هر اقدامی برای به فراموشی سپردن نقاط آسیب‌زا بدون برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از تکرار آن‌ها دور از هوشمندی است. شاید از همین روست که مقام معظم رهبری از سال 88 تاکنون بارها و بارها از حوادث ناجوانمردانه 88 سخن گفته و جامعه و مسئولان را درباره آن انذار داده و به تصریح و تلویح، به عبرت‌آموختن از آن فتنه خطرناک فراخوانده‌اند.

در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با رهبری نیز معظم‌له بار دیگر به فتنه 88 اشاره کردند؛ اشاره‌ای که بی‌گمان فتنه‌گران و اصحاب پیدا و پنهان آنان را خوش‌ نخواهد آمد.

به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، «برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با به راه انداختن فتنه برای کشور هزینه به وجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.»

جالب است جریانی که پس از انتخابات هفتم اسفندماه، به دلیل پیروزی نسبی در تهران این‌گونه بر طبل پیروزی می‌کوبد، در ماجرای فتنه 88  اختلاف 11 میلیونی آرا را نادیده انگاشت و با گردن‌فرازی در برابر نظام و قانون، خیابان‌های تهران را جولانگاه قدرت‌طلبی و باج‌خواهی‌های خود کرد تا  شاید بتواند با اردوکشی‌های خیابانی، شهوت قدرت خویش را ارضا کند؛ غافل از این‌که رهبری انقلابی چون سیدعلی خامنه‌ای هیچ‌گاه مصلحت نظام اسلامی و منافع عالی قاطبه ملت ایران را فدای خوش‌صورتان جفاکار نمی‌کند، حتی اگر برخی همراهان دیروز هم در لاک عافیت‌طلبی فرورفته و یا بدتر آن‌که به همراهی و توجیه فتنه مشغول شده باشند.

مقایسه رفتار جریان‌ها و رسانه‌ها در انتخابات‌های گذشته به ویژه انتخابات خردادماه 88 از یکسو و انتخابات هفتم اسفند از سوی دیگر، برای جویندگان حق و حقیقت دربردارنده نکات درس‌آموز فراوانی است.

در انتخابات 88، فتنه گران قبل از اعلام  نتایج نهایی آرا، پیشاپیش خود را برنده انتخابات معرفی کردند و چون فاصله یازده میلیونی خود با نامزد پیروز رامشاهده کردند، به جای تمکین در برابر رای ملت، بر کوس رسوای تقلب دمیدند و باشانتاژهای ناجوانمردانه و رفتارهای جفاکارانه، حلاوت آن حماسه بی نظیررا به کام ملت تلخ کردند و با رفتارهای نانجیبانه شان دشمنان را برای اعمال تحریم‌های کذایی جری‌ ساختند؛ اما در انتخابات هفتم اسفند، جریانی که موفق به کسب آرای لازم درتهران نشد، بلافاصله درپیام‌هایی نتیجه انتخابات و رای واجدان شرایط را مورد پذیرش قرار داد و با ادبیاتی دلسوزانه، برای منتخبان آرزوی موفقیت در ادای تکالیف کرد. دیگر نه از اردوکشی های خیابانی خبری شد، نه ازآتش زدن اموال عمومی و خیمه عزاداری سیدالشهدا(ع) و مسجد و نه از کشته و مجروح شدن انسان‌های بیگناه.

اندکی تامل منصفانه در این دو رفتار، می‌تواند پرده از واقعیت‌هایی بسیار کنار زند؛ اقدامی که بخصوص برای نسل نوجوان و جوان امروزی ضرورت دارد تا خود در برابر شانتاژهای رسانه‌ای اصحاب فتنه واکسینه نمایند.

نویسنده: مصطفی محمودآبادی






آخرین اخبار آخرین اخبار