Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان یزد:

استخدام مشمولان غایب در نهادهای دولتی و خصوصی ممنوع است


سرهنگ محمدتقی منصوری گفت: استخدام مشمولان به طور كلي در وزارتخانه ها و مؤسسات وابسته به دولت و مؤسسات خصوصي بدون داشتن کارت پایان خدمت یا معافيت ممنوع است.

به گزارش یزدامروز؛  معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان یزد  گفت: برابر ماده 58 قانون وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت و موعد مقرر خود را جهت انجام خدمت مقدس سربازی معرفی نکنند، غایب محسوب شده و برابر ماده 63 استخدام آنان در نهادهای دولتی و خصوصی ممنوع است.

سرهنگ محمدتقی منصوری  اظهار داشت: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته شده و پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند و برابر مقررات از 3 تا 6 ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کنند و کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و موسسات غیر دولتی و خصوصی و بانک ها ونیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این مورد به عمل آورند.

این مسئول انتظامی در تشریح ماده 62 و 63 این قانون گفت: استخدام مشمولان به طور كلي در وزارتخانه ها و مؤسسات وابسته به دولت و در كارخانه ها و كارگاه ها و مؤسسات خصوصي بدون داشتن کارت پایان خدمت  یا معافيت ممنوع است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار