Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خبر داد

آغاز سومین دوره جشنواره کشوری روح خدا از دهه فجر در استان یزد


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به فعالیت 677 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گفت: از این تعداد 169 کانون دارای کتابخانه باز و 254 کانون دارای کتابخانه مخزن دار می باشند.

به گزارش یزد امـــــــروز؛ محسن رستگاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به میزبانی استان یزد از مرحله منطقه ای هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی کانون های مساجد کشور با عنوان محراب قلم گفت: این جشنواره طی روزهای 1 تا 3 بهمن ماه سال جاری در استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با حضورفعا لین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، کرمان جنوب، اصفهان، سیستان و بلوچستان ، قم و یزد برگزار می شود.

رستگاری با بیان اینکه استان های گیلان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد دیگر میزبانان مرحله منطقه ای هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی هستند افزود: مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی استان فارس برگزار می شود.

آغاز سومین دوره جشنواره کشوری روح خدا از دهه فجر در استان یزد

وی با اشاره به در بیش بودن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در سال جاری دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد به عنوان مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان انتخاب شده است.

رستگاری با بیان اینکه بیش از 50 برنامه به مناسبت این ایام در کانون های مساجد استان پیش بینی شده است گفت: غباروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی درب مساجد، آذین بیندی مساجد و خیابان های اطراف، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف، برپایی نمایشگاه های کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری جلسات خاطره گویی انقلاب در مساجد و... از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت این ایام می باشد.

وی با اشاره به آغاز سومین دوره جشنواره کشوری روح خدا از دهه فجر گفت: این جشنواره در 13 بخش برگزار و تا 15 خرداد سالگرد رحلت بنبانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

حضور استان یزد در مرحله نهایی جشنواره فرهنگی «روستاهای دوستدار کتاب»

مسئول دبیرخانه کانون های قرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی« روستاهای دوستدار کتاب» گفت: 119 اثر از استان یزد جهت شرکت در این جشنواره به تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد اثر رسیده مربوط به 46 روستا بوده است گفت: بیشترین اثر مربوط به روستاهای شهرستان های تفت،مهریز و ابرکوه بوده است.

رستگاری اضافه کرد: آثار ارسالی از استان در این جشنواره موفق شده اند به مرحله نهایی راه یافته و در بین 21 اثر برتر کشور قرار گیرند.

فعالیت 169 کتابخانه باز و 254 کتابخانه مخزن دار در استان یزد

وی با اشاره به فعالیت 677 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گفت: از این تعداد 169 کانون دارای کتابخانه باز و 254 کانون دارای کتابخانه مخزن دار می باشند.

رستگاری تصریح کرد: از مجموع کتابخانه های مخزن دار استان ۲۲۲ کتابخانه در شهر ها و ۳۲ کتابخانه در مناطق روستایی استان فعالی دارند.

وی در خصوص کتابخانه های باز مساجد استان خاطر نشان کرد: از 169 کتابخانه باز ثبت شده در استان ۱۵ کتابخانه روستایی و ۱۵۴ کتابخانه شهری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 359 هزار و 450 جلد کتاب در کتابخانه های مساجد استان موجود است اظهار داشت:بیش از 4 هزار نفربه عنوان عضو ثابت از خدمات کتابخانه های مساجد استان بهره مند می شوند.

51 کتابخانه کانون های مساجد استان یزد مجوزدار می شوند

وی با اشاره به فرآیند مجوز دار کردن کتابخانه های مساجد گفت: در حال حاضر 33کتابخانه مجوز دار در استان فعالیت دارند و تا پایان سال 51 کتابخانه دیگر مجوز دار می شود که در مجموع تعداد کتابخانه های مجوز دار استان به 84 باب می رسد.

رستگاری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کتابخانه های مجوز دار مساجد استان گفت: این دوره آموزشی 21 دی ماه از ساعت 8 صبح الی 14 عصر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این دوره ضمن آموزش نرم افزار کتابداری مهر مساجد 2 به کتابداران یک نسخه نرم افزار جهت به روز شدن کتابخانه های کانون های مساجد اهدا می شود.





آخرین اخبار آخرین اخبار