Navigation Navigation

محتوا محتوا


افتتاح اولین مرکز امداد آسانسور در یزد


اولین مرکز امداد آسانسور در یزد به همت بخش خصوصی راه‌اندازی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدامروز؛ «سید علی عزالدینی» معاون استاندار در آیین افتتاح این مرکز در سخنانی کوتاه خطاب به مسئولان حاضر، گفت: اقدام انجام شده، حرکتی بسیار مثبت و پسندیده است و مجریان و مسئولان این مرکز باید به هوش باشند تا ضمن ارائه خدمات خوب و باکیفیت به مردم، رضایت همیشگی آنان را جلب کنند.

وی ادامه داد: گاهاً شنیده می‌شود که به دلیل بروز نقص فنی، مردم در آسانسورها گرفتار می‌شوند و با وجود این که در اکثر موارد، خطری آنان را تهدید نمی‌کند ولی ناخودآگاه دچار ترس و وحشت می‌شوند که ضرورت دارد بسته‌های آموزشی لازم در اختیار استفاده‌کنندگان از این گونه وسایل قرار گیرد .

«محمد حسین ماجدی اردکانی» مدیر کل اداره استاندارد استان یزد نیز در این آیین در مورد مشکلات مترتب بر آسانسورها، گفت: سه مشکل اساسی شامل طراحی، نصب و مونتاژ آسانسور توسط افراد غیرمجاز و شرکت‌های فاقد مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، پایین بودن فرهنگ تعمیر و نگهداری در آپارتمان‌ها و مشکلات ساختمانی چاه‌های آسانسور در این حوزه وجود دارد که با گذشت زمان و فرسوده شدن آسانسورها می‌تواند منجر به بروز حوادثی دردناک در این رابطه شود.

وی افزود: البته سازمان آتش‌نشانی در مواقع اضطراری به خوبی ایفای نقش می‌کند ولی در کنار آن نیز شرکت‌های امداد آسانسور می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ارائه خدمات تخصصی، آرامش و امنیت همشهریان را فراهم سازند.

به گفته ماجدی اردکانی، بر این اساس از حدود دو سال پیش، این طرح در اداره کل استاندارد استان یزد بررسی و بالاخره اجرایی شد و امروز بسیار خوشحالیم که توانستیم در خصوص تحقق شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گام کوچکی برداریم.

«ولی نجفی» مدیر عامل مرکز امداد و پشتیبانی آسانسور اطلس نیرو نیز در این مراسم گفت: ارائه خدمات این مرکز به مردم که با سرمایه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان راه‌اندازی شده است، رایگان است.

وی با بیان این که با راه‌اندازی این شرکت، زمینه اشتغال مستقیم ۱۶ نفر متخصص در یزد فراهم شده است، افزود: براساس تفاهم صورت گرفته، این شرکت نسبت به آموزش کاربران آسانسور در هر آپارتمان نیز در صورت تقاضا اقدام خواهد کرد .

نجفی در پایان تصریح کرد: اکثر آسانسورهای موجود در ساختمان‌ها دارای عیب و نقص هستند که در صورت وجود بازرسی‌های ادواری، مطمئن هستیم که این معظل به حداقل رسیده و اسباب آرامش خاطر مردم را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام

  منبع: ایسنا






آخرین اخبار آخرین اخبار