Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در یزد:

افزایش جمعیت مسلمانان جهان در نتیجه اندیشه نورانی امام راحل/مانع‌تراشی‌های غرب درزمینهٔ هسته‌ای، ناشی از وحشت آنان از پیشرفت‌های علمی ایران است


دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت:قبل از انقلاب اسلامی به علت سقوط کشورهای منطقه در دامان کمونیسم جمعیت مسلمانان در حال کاهش بود درحالی‌که امروزه به برکت اندیشه نورانی امام راحل و ارائه اسلام ناب محمدی بیش از 400 میلیون نفر به جمعیت مسلمانان جهان اضافه‌شده است.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ گردهمایی طلایِ داران تبلیغ در استان یزد پیش از ظهرامروز با حضور دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محمدحسن اختری در سخنانی به رسالت وعاظ و ائمه جماعت در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: مبلغان امروز باید با شرایط روز آشنا بوده و از همه تجهیزات و روش‌های موجود برا ی تبلیغ تشییع بهره ببرند.

آیت‌الله اختری با اشاره به نفوذ دشمن در مجالس وعظ و خطابه گفت: شما وعاظ عزیز مطمئن باشید اگر بالای منابر حرفی بزنید که آن حرف موردپسند دشمن واقع شود ساعاتی بعد در رسانه‌های بیگانه بر روی آن مانور داده‌شده و حتی جریان رسانه‌ای به راه می‌افتد.

اختری با اعلام این مطلب که 20 درصد از جمعیت شیعیان جهان پس از انقلاب اسلامی به مکتب تشییع مشرف شده‌اند اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی به علت سقوط کشورهای منطقه در دامان کمونیسم جمعیت مسلمانان در حال کاهش بود درحالی‌که امروزه به برکت اندیشه نورانی امام راحل و ارائه اسلام ناب محمدی علاوه برافزایش جمعیت شیعیان در جهان، بیش از 400 میلیون نفر نیز به جمعیت مسلمانان جهان اضافه‌شده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اضافه کرد: البته معتقدیم که به دلیل بی‌عرضگی دولت‌های اسلامی، دنیای اسلام جایگاه خود را در جهان و سازمان‌های بین‌المللی پیدا نکرده، به‌گونه‌ای که امروزه قدرت 56 کشور اسلامی در سازمان ملل به‌اندازه قدرت یک کشور اروپایی نیست.

وی ادامه داد: بااینکه آبشخور بسیاری از دولتمردان کشورهای اسلامی در کاخ سفید و واشنگتن است اما می‌بینید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمام کاندیداها برای حفظ منافع اسرائیل و حمایت آشکار از این رژیم نامشروع تعهد می‌دهند اما در خصوص منافع کشورهای اسلامی کوچک‌ترین حرفی نمی‌زنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت‌های این مجمع در 130 کشور عضو پرداخت و گفت: شیعیان این کشورها باهم متحد شده و با تشکیل این مجمع در کشورهای خود، حتی در کشورهای آمریکا و انگلیس به‌صورت رسمی در حال فعالیت هستند و جمهوری اسلامی تنها ازنظر فکری و اهدای کتب دینی از آنان حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد:در هیچ زمانی به‌مانند امروز شرایط تبلیغ فراهم نبوده، به‌طوری‌که مبلغین ما می‌توانند با ایجاد یک صفحه در اینترنت تا آشپزخانه مردم دنیا حضور پیدا کنند و پاسخ گوی شبهات و سؤالات آنان درزمینهٔ اسلام ناب باشند.

آیت‌الله اختری سیاست غرب در برابر جهان اسلام را ممانعت از انتشار اسلام ناب محمدی (ص) در جهان و ترویج اسلام آمریکایی و تشییع انگلیسی دانست و گفت: علت نوشتن نامه به جوانان اروپایی توسط مقام معظم رهبری در حقیقت یک اقدام هوشمندانه برای مقابله با این سیاست غرب بود به‌طوری‌که دو نامه ایشان در بسیاری از سراچه‌های معتبر دنیا منتشر و با استقبال بی‌نظیر جوانان اروپایی روبرو شد.

وی مانع‌تراشی‌های غرب و به‌ویژه آمریکائی‌ها را درزمینهٔ هسته‌ای، وحشت آنان از پیشرفت‌های علمی ایران برشمرد و ابراز داشت : جمهوری اسلامی ایران از رتبه 65 به رتبه 14 دنیا رسیده و حتی در برخی علوم سنگرهای اول تا سوم را نیز فتح کرده‌اند.

آیت‌الله اختری تهدیدات نظامی دشمن را یک ادعای توخالی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌دانند که امروز درمسیر برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و اگر بخواهند کوچک‌ترین حماقتی بکنند تمام تجهیزاتشان به آتش کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: آنان می‌دانند که بیان این مطالب تنها یک ادعا نیست چراکه در جنگ 33 روزه اسرائیل با حزب‌الله درحالی‌که اسرائیلی‌ها از زمین و آسمان و دریا حمله می‌کردند، موشک‌های دوربرد حزب‌الله با انهدام ناوچه آنان، قدرت ایران را به رخ دنیا کشید.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به تبلیغات روانی دشمنان اسلام علیه کامل‌ترین دین الهی اشاره کرد و گفت: هر وقت دشمنان اقدامی علیه اسلام انجام دادند، استقبال از اسلام بیشتر شده و قرآن سوزاندن‌ها و چاپ کاریکاتورها علیه پیامبر رحمت سبب شده قرآن به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب دنیا در غرب مطرح شود.

وی در پایان به حمایت‌های غرب و آمریکا از گروه‌های تکفیری و تروریستی اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی نظیر داعش و طالبان دست‌پرورده خود آمریکائی‌ها هستند که متأسفانه به علت کم‌سوادی برخی از علمای کشورهای اسلامی و مردم این کشورها، از جهل آنان استفاده کرده و سبب می‌شود با علم کردن هر شخصی به نام مفتی، مردم را فریفته تا به دنبال سر او به راه بیافتند و نتیجه این همراهی منجر به صدور فتواهایی مثل جهاد نکاح و یا کشتار بدون دلیل مشرکین می‌شود درحالی‌که علمای باسواد اهل تسنن قویاً با چنین اقداماتی مخالف هستند.






آخرین اخبار آخرین اخبار