Navigation Navigation

محتوا محتوا

حجت الاسلام مهدوی نژاد مطرح کرد

آل سعود؛ مامور تخریب از سوی استکبار جهانی در دنیای اسلام/ باید یک اجماع جهانی علیه جریان وهابیت شکل بگیرد


مهدوی نژاد گفت: حتی علمای اهل سنت در مذاهب مختلفشان هم آل سعود و وهابیت را تائید نمی کنند و آنها را خارج از اسلام می دانند. لذا وحدت واقعی و عملی و تحریم همه جانبه آنها توسط نخبگان و علمای شیعه و سنی در بلاد مختلف می تواند آنها را زمین گیر کند.

به گزارش یزدامروز؛مسئول هیات انصار ولایت دارالعباده یزد در مصاحبه با یزدرسا با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع  گفت: متاسفانه در جهان اسلام با پدیده ای به نام وهابیت مواجه هستیم که در طول سال های گذشته به عنوان جریان انحرافی در جهان اسلام ظهور و بروز پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی نژاد افزود: وهابیت که اکنون در قالب آل سعود خودنمائی می کند را در حقیقت باید لشکر تخریب استکبار جهانی در دنیای اسلام قلمداد کرد، چرا که کار وهابیت و آل سعود در دنیای اسلام خرابکاری است و اکنون همان کاری را انجام می دهند که آمریکا و رژیم صهیونیستی مد نظرشان است.

وی با اشاره به سابقه وهابیون در تخریب اماکن مذهبی بیان داشت: سال 1218 قمری جریان وهابیت به اماکن مقدس مکه و در سال های بعد به مکه و مدینه حمله کرد و تمام قبرستان ها از جمله قبرستان ابوطالب را تخریب کردند. در این سال ها حرم مطهر پیامبر را به توپ بستند و قبرستان بقیع را خراب کردند و حتی جواهرات قیمتی این اماکن را به غارت بردند. البته بعدها این ها توسط حکومت عثمانی قلع و قمع شدند اما دوباره در سال 1343 قدرت گرفتند و دوباره به مدینه و مکه حمله کردند و شروع به تخریب اماکن مقدس در بلاد اسلامی کردند. از این دست جنایات فراوان است تخریب مزار حضرت حمزه و شهدای احد، مزار حضرت خدیجه، حضرت آمنه، حضرت عبدالمطلب جد پیامبر از این موارد است.

مهدوی نژاد تفکر وهابیت را انحرافی عمیق در دین اسلام خواند و اظهار داشت: ریشه تفکرات وهابیت در اندیشه مارقی گری و خوارجی است که بعد از پیامبر شکل گرفت و رئیس اندیشه وهابیت ابن تیمیه حنبلی مذهب است که تفکر سلفی گری از اندیشه های او نشات می گیرد. آل سعود با گره خوردن با استکبار جهانی و آمریکا پیوند نا مبارکی را ایجاد کردند و مراکز و اماکن حساس جهان اسلام را در دست گرفتند و اکنون سالیان سال است که در مکه و مدینه مشغول حکمرانی هستند

وی وحدت را تنها راه مقابله با وهابیت توصیف کرد و ادامه داد: حتی علمای اهل سنت در مذاهب مختلفشان هم آل سعود و وهابیت را تائید نمی کنند و آنها را خارج از اسلام می دانند. لذا وحدت واقعی و عملی و تحریم همه جانبه آنها توسط نخبگان و علمای شیعه و سنی در بلاد مختلف می تواند آنها را زمین گیر کند. باید یک اجماع جهانی در امت اسلام علیه جریان وهابی شکل بگیرد تا این غده سرطانی ریشه کن شود. هر چند اینها از حمایت آمریکا و اسرائیل برخوردار هستند اما اگر وحدت اتفاق بیافتد قطعاً در دنیای اسلام منزوی خواهند شد.

مهدوی نژاد اذعان داشت: متاسفانه الان در دنیای اسلام ارتباطاتی که کشورهای اسلامی با عربستان دارند، ارتباطات خوبی نیست و حتما باید تغییر کند تا وهابیت محدود شود. کشورهای اسلامی برای کنترل تروریسم هم باید در ارتباطشان با آل سعود تجدید نظر بکنند چرا که امروز اگر در دنیای  اسلام بحث تروریست مطرح است باید ریشه اش را در جریان وهابیت و آل سعود جستجو کرد.

وی تاکید کرد: اگر دقیق ماجرای وهابیت را بررسی کنیم خواهیم دید که جریان وهابیت ساخته و پرداخته استکبار جهانی است و از گذشته تا به امروز از پشتیبانی جدی استکبار برخوردار بوده است. آل سعود و وهابیت وقتی مشغول رقص شمشیر با دشمنان تمام مسلمانان عالم است، مشغول زدن جام شراب و پیوند مادی و معنوی با مستکبرین عالم است قطعا به عنوان خادم الحرمین نمی تواند نقش ایفا کند، قطعاً نمی تواند تامین کنده منافع مسلمین باشد، این بدیهی است و عجیب است که مسلمانال و سردمدارن کشورهای اسلامی به این مساله توجهی ندارند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد در پایان تاکید کرد: قطع یقین باید بدانیم که ما اگر آل سعود را محو کنیم کمر رژیم اسرائیل و آمریکا را شکسته ایم و آنها را در منطقه ناکام کرده ایم.






آخرین اخبار آخرین اخبار