Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت‌الله مدرسی:

امروز علاوه بر ایران، در منطقه نیز فرهنگ بسیج فراگیر شده است


امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز ما در عراق فرهنگ بسیجی را می‌بینیم در سوریه فرهنگ بسیجی را شاهد هستیم، که همه این موارد بیانگر فراگیری فرهنگ بسیج حتی در خارج از مرزهای کشور است.

به گزارش یزدامروز؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج الزامات و همچنین وظایف و مسؤولیت‌هایی دارد که شناخت دین در بعد عقاید، معارف، احکام و اخلاق از جمله مسؤولیت‌های بسیج است.

**فرهنگ بسیجی؛ عمل به همه احکام دین 

وی اضافه کرد: دومین وظیفه یک بسیجی عبارت است از عمل به احکام دین. دین یک مجموعه‌ی به هم پیوسته است، قابل بخش نیست قابل تقسیم نیست که بخشی از آن را بپذیریم و بخشی را نپذیریم! و فرهنگ بسیجی اقتضا دارد که به همه دین توجه داشته باشیم و عمل به همه احکام دین داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: از دیگر مسؤولیت‌های بسیج، یاری و کمک به اقامه‌ی دین و اجرای احکام الهی در مسیر و خط ولایت است. یعنی در واقع تقویت بنیه‌های حکومت اسلامی و حکومت ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران عزیز ما.

**امروز علاوه بر ایران، در منطقه نیز فرهنگ بسیج فراگیر شده است

آیت الله مدرسی در ادامه در رابطه با الزامات بسیج نیز گفت: از الزاماتی که بسیج دارد، نظام‌مندسازی بسیج است و همچنین ایجاد تشکیلات بسیجی. چون هر جمعیتی اگر تشکیلات نداشته باشد و حرکتش نظام‌مند نباشد تبعا به نتیجه نخواهد رسید. تشکیلات یک رکن اساسی برای پیشبرد اهداف هر مجموعه‌ای از جمله مجموعه بسیج است.

وی با اشاره به اهمیت و فراگیری فرهنگ بسیج تأکید کرد: امروز فرهنگ بسیج فراگیر شده، نه تنها در داخل کشور ما، بلکه در منطقه نیز فرهنگ بسیجی جایگاهی رفیع پیدا کرده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز ما در عراق فرهنگ بسیجی را می‌بینیم در سوریه فرهنگ بسیجی را شاهد هستیم، که همه این موارد بیانگر فراگیری فرهنگ بسیج حتی در خارج از مرزهای کشور است.

مدرسی همچنین عنوان کرد: فرهنگ بسیجی سرمایه‌ای عظیم و ارزشمند است که باید از آن پاسداری شود. در فرهنگ بسیجی مردم سالاری دینی هست، ولایت فقیه هست، وحدت هست، نفی شرق و غرب هست، حمایت از مستضعفین هست. وی اضافه کرد: ارزش‌هایی مثل علم، اقتصاد مقاومتی، احساس عزت در مقابل دشمن و امثالهم از سرمایه‌های فرهنگ بسیجی هستند. 

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار