Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس پلیس استان یزد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

انتقاد منصفانه نیاز امروز نیروی انتظامی/اتباع بیگانه و معتادان‌ ولگردمهمترین دغدغه‌های پلیس استان یزد/پلیس فتای یزد برسکوی نخست کشور ایستاد


رئیس پلیس استان یزد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: انتقاد منصفانه از سوی همه افراد و به‌ ویژه رسانه ها، نیاز امروز نیروی انتظامی به شمار می رود چرا که با انتقاد سازنده تلاش پلیس برای جلب رضایت مردم بیشتر شده وارتقای رضایت مردم رضایت خدا را درپی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار یزد امــــروز، فرمانده انتظامی استان یزد صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران به‌ مناسبت روز خبرنگار گفت: امروزه تولید امنیت با مشارکت همه دستگاه‌ها،مردم و به‌ویژه رسانه‌ها امکان‌پذیربوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

سردار ایرج کاکاوند نقش رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت در جامعه مهم و حساس برشمرد و ادامه داد: از خبرنگاران انتظار داریم صداقت، صراحت، شفافیت و انصاف در تهیه اخبار و گزارش‌های حوزه کاری پلیس رعایت شود.

 

کاکاوند خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق رسانه‌ای در راستای پیشگیری از وقوع جرایم که نهایتاً احساس امنیت اجتماعی را بالا می برد نیز مورد انتظار پلیس است.

 

رئیس پلیس استان یزد تصریح کرد: انتقاد منصفانه از سوی همه افراد و به‌ ویژه رسانه ها، نیاز امروز نیروی انتظامی به شمار می رود چرا که با انتقاد سازنده تلاش پلیس برای جلب  رضایت مردم بیشتر شده وارتقای رضایت مردم رضایت خدا را درپی خواهد داشت.

ایرج کاکاوند با ارائه گزارشی از عملکرد چهارماه نیروی انتظامی استان گفت: یکی از درخواست های ما از مردم نظارت بر عملکرد پلیس بوده که در این راستا قریب به 213 درصد افزایش تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته توسط مردم صورت گرفته است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: در بحث سرقت‌ها  که سبب نگرانی مردم شده بودشاهد کاهش 24 درصدی انواع سرقت در چهارماهه نخست امسال در استان بودیم و به‌صورت مجزا در سرقت منازل 32 و در سرقت اتومبیل با 36 کاهش وجود داشته است.

کاکاوندافزود: در بحث کشف وقوع سرقت هم با افزایش 20 درصدی مواجه بوده ایم .

رئیس پلیس استان یزد با اعلام کشف بیش از 14تن و نیم انواع مواد مخدر از افزایش 108 درصدی کشف و انهدام 13 باند قاچاق مواد مخدر در استان در چهارماهه نخست امسال، خبر داد و افزود : البته این موضوع به‌دلیل فراوانی مواد مخدر و قاچاق آن نبوده و این میزان کشف، در اثر تلاش ویژه همکاران ما صورت گرفته است.

کاکاوند در ادامه با اعلام  افزایش 120 درصدی کشف سلاح، افزایش 13 درصدی کشف قاچاق، افزایش 4 درصدی تصادفات درون و برون‌شهری و افزایش 29 درصدی تماس با پلیس 110 گفت: البته در حوزه تصادفات برون‌شهری شاهد کاهش 12 درصدی متوفیان جاده‌ای بودیم.

 

رئیس پلیس استان یزد کسب رتبه اول کشوری توسط پلیس فتا یزد در بحث کشف وقوع جرایم سایبری را نشان از تلاش و زحمات چندین ماهه همکارانش در این حوزه دانست.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد ابرازامیدواری کرد بتوانیم آنچه که زیبنده مردم دارالعباده و ولایت‌مدار استان یزد به حساب می آید را ایجاد کنیم.

رئیس پلیس استان یزد با بیان این مطلب که اولویت نیروی انتظامی کاهش تصادفات و افزایش امنیت شهروندان می باشد گفت: لازمه این موضوع که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اتباع بیگانه و معتادان‌ولگرد را مهمترین دغدغه‌های نیروی انتظامی دانست و اضافه کرد: در زمینه دستگیری اتباع غیر مجاز با افزایش 40 درصدی مواجه بودیم و در چهارماهه سال جاری در این زمینه 9 هزار نفر دستگیر شده اند.

 

رئیس پلیس استان یزد با تاکید بر اهمیت رفع گره‌های ترافیکی در شهر های استان، گفت: روان‌سازی ترافیک در دستور کار نیروی انتظامی قرار داشته و به‌صورت جدی در حال پیگیری است و راه اندازی گشت‌های موتورسوار نشان از عزم پلیس برای حل این مسئله دارد.





آخرین اخبار آخرین اخبار