Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

باید گفتمان سازی در رسانه ها افزایش یابد/سایه جهل و گمراهی برزندگی بشر حتی با وجود رسانه ها


حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یکی از ضعف های رسانه را کم کاری آن در امر گفتمان سازی دانست و افزود: مقوله هایی که در دهه های اخیر توسط دشمن و به وسیله اسلام آمریکایی در مقابل فرهنگ غنی و ناب اسلام محمدی قرار گرفته اند نیاز به گفتمان سازی دارند.

به گزارش یزدامروز به نقل از عصرسیاست، صبح امروز نشست «اخلاق رسانه ای» با حضور امام جمعه بخش مرکزی یزد و اصحاب رسانه، در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی ضمن تسلیت دهه آخر ماه صفر به اهمیت رعایت اخلاق در امر رسانه اشاره کرد و گفت: بشر از ابتدای خلقت همواره از رسانه که همان پیامبران الهی بوده اند برخوردار بوده است و اگر غیر از این بود بشر در جل و تاریکی ابدی باقی می ماند که پیامبران الهی نخستین جبهه های روشنگری در برابر جهل را تشکیل دادند؛ امروز این جبهه و پاسداری از این سنگر به عنوان میراثی گرانبهاست برای رسانه و اصحاب آن.

وی ادامه داد: هرچند دنیای امروز مملو از رسانه است و به لطف پیشرفت های روز افزون در این زمینه، کم تر انسانی است که رسانه را در کنار خود احساس نکند؛ ولی جهل و گمراهی همچنان ادامه دارد و حتی برخی رسانه ها با ترفند های مختلف سعی در جریان سازی به نفع خود و در جهت منافع حامیان خود و در نهایت نشر جهل دارند؛ به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب از راه فضای مجازی پیام خود به جوانان اروپایی انتقال داده است تا این پیام به طور مستقیم و به دور از سانسور به دست آن ها برسد.

حجت الاسلام مدرسی یکی از ضعف های رسانه را کم کاری آن در امر گفتمان سازی دانست و افزود:  مقوله هایی که در دهه های اخیر توسط دشمن و به وسیله اسلام آمریکایی در مقابل فرهنگ غنی و ناب اسلام محمدی قرار گرفته اند نیاز به گفتمان سازی دارند.

وی اذعان کرد: نظریه پردازان دشمن برای ازبین بردن بنیان های جامعه ما که در راس آن ها سبک زندگی قرار دارد گفتمان های گسترده ای ترتیب داده اند که بار مقابله با این حمله ها بر دوش رسانه است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه این نشست مفهموم دیگری که اصحاب رسانه ملزم به رعایت آن هستند را جذب «حد اکثری و دفع حداقلی» دانست و اذعان کرد: حفظ وحدت در همه حال و تمام دوران ها جزء ضروری ترین امور بوده است؛ تفرقه و جدایی است که قوی ترین و مستحکم ترین مکاتب فکری و گروه ها را ازبین می برد؛ لذا رسانه ها باید به نحوی عمل کنند که کمتر کسی از گرد آن ها برود و همه رو به اسلام ناب محمدی بیاورند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد غلبه بر کشور را دارند تمام تلاش خود را به کار برده اند تا اتحاد و اتفاق نظر را از میان اصحاب رسانه ببرند تا بتوانند جامعه را فتح کنند؛ بر رسانه هاست تا مراقب باشند و به دلایل مختلف تخم نفاق و دفع یکدیگر را پرورش ندهند؛ نباید شدت و ضعف ایمان و ولایتمداری عامل دفع شده و هرکس به صرف آنکه خود را بهتر و بالاتر می داند دیگری را بیگانه بداند بلکه تنها در گرد ولایت بودن و ایمان به آن ملاک برادری و برابری و اتحاد است.

انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار