Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد تشریح کرد

بحران مرغ‌داران یزدی ناشی از ویروس کرونا


سید رضا میری گفت: شیوع کرونا موجب پایین آمدن تقاضای مرغ و به تبع آن کاهش 2 هزار تومانی قیمت مرغ شده است.

به گزارش یزدامروز؛ سیدرضا میری رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، خرید مردم کم شده است؛ این در حالی است که جوجه‌ریزی که انجام می‌شود برای 50 روز بعد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، مرغ‌داران قبلا طبق سنوات گذشته برای شب عید جوجه‌ریزی کرده بودند اما متأسفانه مسئله کرونا پیش آمد و مسافرت‌ها و گردشگری منتفی و رستوران‌ها بسته شد، لذا تقاضای مرغ پایین آمد.

کاهش 2هزار تومانی قیمت مصوب مرغ

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد ادامه داد: از طرف دیگر، ما برای شب عید پیش‌بینی کرده بودیم که همیشه تولیدمان بالاتر باشد و 30 درصد بیشتر از ظرفیتی که داشتیم جوجه‌ریزی شده است اما متأسفانه عدم تقاضای مردم موجب شد که قیمت مرغ نیز پایین‌تر بیاید و قیمت مصوب که 8500 تومان بود به 6500 رسید، یعنی 2 هزار تومان کاهش داشت.

میری اضافه کرد: از سوی دیگر به خاطر محدودیت‌های ترددی که ایجاد شد، ورود نهاده‌های دامی به داخل استان با مشکلاتی مواجه شد و در حال حاضر از نظر تهیه نهاده به شدت مشکل داریم و همین موجب شده تا از نظر جوجه‌ریزی نیز دچار مشکل شویم.

وی اظهار داشت: البته مسئولین استان در حال رایزنی هستند که مجوز بگیرند تا از منابع و ذخایری که وجود دارد استفاده شود و هفته گذشته مجوز گرفته‌اند تا 800 تن سویا از انبارهای خود استان ترخیص شود و در اختیار مرغ‌داران قرار بدهیم؛ ذرت را هم دارند مسئولین پیگیری می‌کنند که اگر مجوز فروش را بگیرند مشکل آن هم حل خواهد شد.

کمبود تونل انجماد در یزد

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه در زمینه تولید مرغ گوشتی مجوزهای زیادی صادر شده است، مرغ در استان یزد زیاد است و همیشه حدود 30 تا 40 درصد موجودی استان به صورت زنده به استان‌های همجوار صادر می‌شد؛ در حال حاضر اما با وجود اینکه حتی موجودی استان بیشتر هم شده، صادارت به استان‌های همجوار به خاطر اینکه خودشان هم بازاری ندارند صورت نمی‌گیرد.

میری تأکید کرد: ما در حال حاضر در استان یزد کمبود تونل انجماد داریم؛ زمانی ما مشکل نگهداری داشتیم و سردخانه کم داشتیم که الان با سردخانه‌هایی که وجود دارد این مشکل حل شده است اما تونل انجماد نداریم.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین این است که با توجه به ظرفیت مرغی که در استان داریم نیاز به گسترش تونل انجماد است تا هر مقدار مرغ که بود کشتار و منجمد کنند و این مشکل استان یزد است و ضرورت دارد که حل شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار