Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه یزد:

بصیرت مردم یزد در حوادث اخیر ستودنی است


امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه در طول این سال‌ها همواره مردم با بصیرت خود پشتیبان نظام بودند، بیان داشت: بصیرت مردم یزد در حوادث اخیر ستودنی است.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به حوادث و آشوب‌های اخیر در کشور و مشهود بودن نقش استکبار و بدخواهان مردم در این حوادث، گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که ایران نیز به کشوری مثل عربستان و سایر کشورهای مطیع آن‌ها تبدیل بشود و به تعبیر خودشان مثل آن کشورها، گاو شیردهی باشد که هر وقت اراده کردند بتوانند آن را بدوشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بابیان اینکه در طول این 40 سال دشمنان از هیچ توطئه و فتنه‌انگیزی برای ضربه به ایران دریغ نکردند، بیان داشت: تقویت و حمایت از منافقین، تحریم‌های ظالمانه، فتنه‌انگیزی‌های فراوان و خرج کردن میلیون‌ها دلار در این راستا برای این است تا ملت ایران تسلیم خواسته‌های ظالمانه آمریکا و اسرائیل شوند و به‌جای اطاعت از خدا، پیرو طاغوتی همچون آمریکا باشند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان منحوس رژیم پهلوی، دشمنان از هر راهی که می‌توانستند سرمایه‌های مردم و کشور را غارت و عزت کشور را پایمال می‌کردند، بیان داشت: استکبار می‌خواهد بار دیگر امثال رضاشاه و بدتر از او در ایران حاکم کند تا منافع آن‌ها تأمین شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) همه نقشه‌های شوم استکبار را نقش بر آب کرد و دست چپاول گران را از کشور کوتاه ساخت، اذعان کرد: در طول این سال‌ها مردم همواره نشان دادند که دل درگرو انقلاب دارند و بار دیگر در حوادث اخیر دیدیم که چگونه هوشیاری مردم توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم و خواص باید همواره در برابر توطئه‌های دشمنان و اختلاف‌افکنی‌های استکبار هوشیار و بصیر باشند، اظهار داشت: دشمن از غفلت ما استفاده می‌کند و نباید حتی لحظه‌ای از مکر آن‌ها غافل شد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با تقدیر از هوشیاری و بصیرت مردم کشور در حوادث اخیر افزود: صبر و بصیرت مردم، به‌خصوص صبر و بصیرت مردم یزد که در حوادث اخیر نشان دادند نسبت به توطئه و حیله دشمنان هوشیارند و فریب صحنه‌سازی‌ها آن‌ها را نمی‌خورند، ستودنی است.

وی در این راستا ادامه داد: مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و همه توان خود را درراه خدمت به مردم و حل مشکلات و معضلات آن‌ها به‌کارگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب در حوادث گوناگون بیان داشت: دشمن به دنبال این بود تا ناآرامی‌های منطقه‌ای را به داخل ایران بکشد و هوشیاری و اقدام به‌موقع رهبری باعث شد تا دشمن در خارج کشور زمین‌گیر شود.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: تا مردم در مسیر ولایت حرکت کنند و باهم یکدل و متحد باشند، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

امام‌جمعه یزد در ادامه بابیان اینکه دشمن برای ضربه به کشور برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد، یادآور شد: برنامه کوتاه‌مدت دشمنان ایجاد ناامنی در داخل کشور، برنامه میان‌مدت آن‌ها ایجاد اختلاف و چنددستگی و هدف بلندمدت آن‌ها سرنگونی کشور و این نظام مقدس است که به یاری خدا و با هوشیاری مردم و مسئولین این اهداف شوم هرگز تحقق نخواهد یافت.

اشاره به در پیش بودن 17 دی‌ماه، سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاشاه و ضرورت و اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه و گرامیداشت 19 دی‌ماه، سالروز حماسه و قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی از دیگر مطالب بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.






آخرین اخبار آخرین اخبار