Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اداره کار و رفاه و تامین اجتماعی بهاباد گفت

ترویج و تعمیم فرهنگ تعاون و کار گروهی؛بهترین فرصت در هفته تعاون


رئیس اداره کار و رفاه و تامین اجتماعی بهاباد گفت: هفته تعاون بهترین فرصت برای ترویج و تعمیم فرهنگ تعاون و کار گروهی است و قطعا تعاونی ها می توانند با شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری شرکت در جشنواره تعاونی های برتر توانمندی خود را به نمایش گذاشته و الگوئی برای سایر فعالان عرصه تولید و خدمات باشند.

به گزارش یزدامــــروز، علی اصغر نوری شادکام رئیس اداره کار و رفاه و تامین اجتماعی بهاباد در سخنانی با تبریک هفته دولت و آغاز هفته تعاون به بحث تعاون در جامعه بر اساس آیات و روایات قرآن به ارائه گزارش از عملکرد این اداره در حوزه تعاون در سال 1394پرداخت و به نقش تعاونیها بخصوص تعاونیهای توسعه عمران روستایی در تحقق توسعه اقتصادی اشاره و اظهار امیدواری کرد: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال دولت و ملت همدلی وهمزبانی نامگذاری شده است شاهد رشد و شکوفایی بیشتر بخش تعاون در کشور و شهرستان  باشیم .

نوری شادکام گفت: هفته تعاون بهترین فرصت برای ترویج و تعمیم فرهنگ تعاون و کار گروهی است و قطعا تعاونی ها می توانند با شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری شرکت در جشنواره تعاونی های برتر توانمندی خود را به نمایش گذاشته و الگوئی برای سایر فعالان عرصه تولید و خدمات باشند.

وی گفت: همه ساله از 11 تا ۱۹ شهریور به عنوان هفته تعاون شناخته می شود که در طول این هفته برنامه های مختلفی در حوزه تعاون در سطح شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره تعاون شهرستان بهاباد در این نشست اهم برنامه های هفته تعاون در شهرستان بهاباد را اعلام کرد و افزود: برنامه هائی نظیر دیدار کارکنان و تعاونگران شهرستان با امام جمعه و فرماندار، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان، نصب بنر در سطح شهر و سر درب شرکتهای تعاونی ،برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون، حضور تعاونگران و پرسنل اداره در نماز جمعه ، برگزاری گردهمائی تعاون و کار آفرینی با همکاری بسیج دانشگاه آزاد جهاد و فنی و حرفه ای ، ایجاد نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی با همکاری بسیج سازندگی افتتاح سه طرح تعاونی با هماهنگی اداره کل تعاون استان در شهرستان بهاباد از مهمترین برنامه های هفته تعاون در شهرستان بهاباد  خواهد بود.

علی اصغر نوری شادکام با تاکید بر اینکه فرهنگ توسعه، ترویج و تشکیل تعاونی‎ها باید مورد توجه رسانه‎ها قرار بگیرد، اذعان کرد: مشارکت یکی از اصول مهم در بخش تعاونی قلمداد می‎شود که اگر به ‌صورت پررنگ ‎تری مورد توجه قرار بگیرد علاوه بر توسعه تعاونی شاهد ایجاد و گسترش اشتغال در جامعه خواهیم بودد بود.

درادامه این جلسه محمد هوشمند معاون فرماندار بهاباد در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته تعاون ویا اشاره به اینکه تعاون درآموزه ها، دستورها و تأکیدهای دین مبین اسلام بر کمک به همنوعان، همکاری در کارهای نیک و یاری رساندن به نیازمندان است گفت : مسائلی چون وقف، صدقه، قرض الحسنه و زکات، از این تأکید فراوان نشان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این میان، انسان در مسیر کمال خود ناچار از حیات اجتماعی و تعاون است و بی تردید، برای رسیدن به این کمال به ابزارهای گوناگون نیاز دارد. در نتیجه آدمی بنا بر عقل خویش، گاه حتی جماد و گیاه و حیوان را به خدمت می گیرد تا به هدف نهایی خود برسد.

وی افزود: بخش تعاونی در ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ تعاون در بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پیشتاز است.

معاون فرماندار بهاباد خاطر نشان کرد: تعاون و همکاری می تواند در تحقق رشد و شکوفایی جامعه نقشی به سزا ایفا کند. بدیهی است با کسترش فرهنگ تعاون، وحدت وهمدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و خلاقیت ها پدیدار می گردد و جامعه از آسیب دشمنان مصون می ماند..

هوشمند ضمن ضرورت توجه به بخش تعاون افزود: تعاونی ه می تواانند از تسهیلات مناسبی که به منطق محروم اختصاص می یابد بهره مند گردند.

 

منبع: یزد رسا






آخرین اخبار آخرین اخبار