Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس برجسته مسائل اقتصادی استان مطرح کرد

تسلط بر بازارهای تحت نفوذ ایران، نقشه آمریکا و کشورهای غربی/ خیال خام دولت در مورد سرمایه‌گذاری خارجی


کارشناس مسائل اقتصادی نقشه آمریکا و غرب را چنبره زدن بر بازار منطقه، بازار 300 میلونی که ثمره سیاست های استکبار سیتزی ایران در منطقه است. دانست.

به گزارش یزد رسا، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار آوای اقتصاد  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: نفوذ و تسلط آمریکا به کشور در عرصه‌های مختلف خصوصاً در این شرایط که کشوربه  نقطه حساس توافق هسته‌ای رسیده‌ بسیار مهم تر جلوه می‌کند.

سجاد کلانتر افزود: رهبر معظم انقلاب به طور واضح و صریح به اقتصاد پسا تحریم اشاره کردند و این دغدغه را بیان کردند که توافق هسته‌ای در صورت عدم جلوگیری می‌تواند به نفوذ سیاسی اقتصادی در کشور منجر شود.
وی بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوع توجه کند که پس از مذاکرات بیشتر از این که ایران به دنبال بازارها و تعامل با غرب باشد، آمریکا و کشورهای غربی برای بازار ایران و منطقه تمایل نشان می‌دهند و به دنبال بدست گرفتن بازار 300 میلیون نفری منطقه هستند.

کلانتر با بیان این که کشور ایران با سیاست‌های غرب ستیزانه و ضد آمریکایی خود بازار کشورهای منطقه ، آمریکای جنوبی را بدست آورده است؛ افزود: ایران در منطقه به دلیلی سیاست های ضدآمریکایی خود دارای مزیت بوده و برای کشورهایی که از استکبار و اقدامات ارباب معابانه کشورهای غربی ناراضی هستند مورد رغبت بوده است.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: ایران در دنیا با برند استکبار ستیزی و ضد آمریکایی شناخته می‌شود و کسانی که تصور می کنند توافق هسته ای استکبار ستیزی ملت را لکهدار خواهد کرد سخت در اشتباه‌اند.

کلانتر بیان کرد: در زمان کنونی و این چرخش بوجود آمده نه تنها باعث گسترش بازارها برای ایران نمی‌شود بلکه باعث از دست دادن بازار 300 میلیون نفری ایران خواهد شد. آمریکا و غرب با این فرار رو به جلو در مذاکرات به دنبال نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی  است.

وی نقشه آمریکا و غرب را چنبره زدن بر بازار منطقه، بازار 300 میلونی که ثمره سیاست های استکبار سیتزی ایران در منطقه است؛ دانست.

پژوهشگر اقتصادی اظهار داشت: سیاست‌های دولتی اتخاذ شده برای دوران پسا تحریم صحیح به نظر نمی‌رسد که این نشان از آن است که دولتی‌ها اقتصاد جهانی را به درستی نمی‌شناسند.

سجاد کلانتر با اشاره به صحبت های اخیر رییس جمهور در خصوص جذب سرمایه‌ خارجی برای توسعه صادرات گفت: این تفکر بسیار خوشبینانه است که شرکت‌های چندملیتی به دنبال سرمایه‌گذاری در جهت توسعه صادرات ایران باشند.

وی با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری کشورهای غربی در کشورهای غنی چون تاجیکستان تاکید کرد: کشورهای غربی به دنبال سرمایه‌‌گذاری مولد برای صادرات نیستند و این خیال خام دولت است که دولت های غربی اقتصاد مولد را در ایران راه‌اندازی کنند.

فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) افزود: دولت باید در سیاست‌های اقتصاد پسا تحریمی خود به این نکته توجه کند که بازار خود را درکشورهای منطقه،آمریکای جنوبی و خصوصاً کشورهای عدم تعهد به واسطه سیاست‌های غلط خود از دست ندهد و شرایط اقتصادی کشور را در این برهه از زمان بدتر نکنند.

کلانتر اظهار داشت: صنایع جنینی و تولید داخلی کشور به حمایت‌های جدی  نیاز دارند و نباید با حضور شرکت‌های چندملیتی و ورود اجناس آن‌ها به ایران سبب نابودی و ضربه به آن‌ها شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل گفت: باید به این نکته توجه کرد که صنایع ایران قادر به رقابت با صنایع و تولیدات خارجی نیستند و عبور از تحریم‌ها و بازشدن راه‌های حضور رقبای خارجی نباید موجب نابودی صنایع داخلی شود.

کلانتر تصریح کرد: پس از مذاکرات انجام شده این نگرانی وجود دارد که آمریکا در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور نفوذ پیدا کند. وهمین موضوع باعث شده است که رهبر معظم انقلاب خود وارد صحنه شده و قاطعانه بگویند ما اجازه نمی‌دهیم.






آخرین اخبار آخرین اخبار