Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد عنوان کرد

تسهیلات مورد نیاز برای رفع موانع تولید 2 برابر میزان تعیین شده است


استاندار یزد نیاز این استان به تسهیلات رفع موانع تولید را به لحاظ صنعتی و معدنی بودن این استان دو برابر میزان تعیین شده اعلام کرد.

به گزارش یزدامروز، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای بانک‌های استان یزد با حضور رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: یزد با توجه به اینکه استانی صنعتی و معدنی است و بیش از 3 هزار و 600 واحد صنعتی در آن مشغول به کار هستند، یک استان کارگری نیز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یزد به لحاظ صنعتی بودن و کارگری بودن از حساسیت‌های ویژه‌ای به خصوص در شرایط رکود برخوردار است، عنوان کرد: شرایط خاص بازارهای صادراتی یزد، صنایع به ویژه کاشی و سرامیک یزد را دچار رکود کرده است.

میرمحمدی بیان کرد: عمده مشتری‌های واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک عراق، افغانستان، سوریه و ... هستند که جنگ و ناامنی در این کشورها از یک سو و تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر، رکود در این واحدها را رقم زده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با این حال کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یزد کار را متوقف نکردند حتی به انباشت محصول دست زدند اما اجازه ندادند کارگری در استان بیکار شود به نحوی که به رغم وجود 55 درصد واحدهای تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد و تعطیلی 16 واحد در کشور، هیچ‌یک از واحدهای تعطیل شده مربوط به استان یزد نبوده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید به واحدهای کوچک و متوسط با اشتغال‌زایی کمتر از 100 نفر یادآور شد: پرونده 800 واحد مشکل‌دار استان یزد در کارگروه رفع موانع تولید استان یزد بررسی شد اما در زمان معرفی به بانک‌ها یا مشکل وثیقه یا نقص مدارک وجود داشت که امیدواریم بانک‌ها با تسهیل امور، مشکلات ایجاد را برطرف کنند.

میرمحمدی ادامه داد: برای استان یزد در این زمینه 4 هزار و 600 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با توجه به صنعتی و معدنی بودن یزد، نیاز استان به مراتب و حتی شاید تا دو برابر این میزان باشد.

وی تصریح کرد: البته بانک‌ها این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که یزدی‌ها هم خوش‌حساب و هم سخت‌کوش هستند به نحوی که حتی در شرایط رکود نیز به تلاش خود ادامه دادند و اجازه ندادند تولید متوقف شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه گردشگری استان یزد نیز اظهار داشت: یزد وضعیت گردشگری خوبی دارد به نحوی که به تازگی هزار تخت بوم‌گردی به ظرفیت‌های گردشگری یزد اضافه شده و تعداد گردشگران نیز نسبت به سال 91 پنج برابر شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی نیز شرایط خوبی ایجاد کرده و اگر بانک‌ها همکاری کنند، امیدواریم به زودی شامل ساماندهی هرچه بهتر بافت تاریخی یزد در راستای توسعه گردشگری باشیم.

میرمحمدی در مورد سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌‌های خورشیدی نیز بیان کرد: این ظرفیت خوشبختانه در استان یزد وجود دارد و قرارداد تامین هزار و 100 مگاوات تولید برق از این روش منعقد شده و مجوز و پروانه کار بیش از 600 متقاضی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های خارجی نیز در این حوزه در حال جذب است، نقش سیستم بانکی در افزایش تعداد سرمایه‌گذاران در این حوزه و پرداخت تسهیلات به آنها را بسیار اثرگذار دانست.

فارس/






آخرین اخبار آخرین اخبار