Navigation Navigation

محتوا محتوا


تشخیص زودهنگام بیماری های قلبی، عروقی و سرطان ها در مراکز جامع سلامت کلید خورد


همزمان با سراسر کشور و در راستای غربالگری بیماریهای غیرواگیر با هدف تشخیص و درمان به موقع این بیماریها، بسته حیاتی بیماریهای غیرواگیر (IRAPEN) در کلیه مراکز جامع سلامت، پایگاههای سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان میبد عملیاتی شد.

به گزارش یزدامروز به نقل از میبد خبر، دکتر سهیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، از ابتدای خردادماه سال جاری، بسته‌های خدمتی جدیدی در حوزه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر در کلیه مراکز ارائه خدمات سلامت شهرستان و همزمان با کل کشور، به مرحله اجرا درآمد که خطر سنجی سکته‌های قلبی و مغزی و غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، سینه و سرویکس از مهمترین آن بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میبد در تشریح این برنامه‌ها گفت : در این برنامه، ابتدا همکاران ما ضمن فراخوان گروههای مختلف هدف که معمولاً بالای ۳۰ سال (خطر سنجی سکته‌های قلبی و مغزی) و ۵۹ -۵۰ سال (سرطان‌ها) را شامل می‌شوند فاکتورهایی چون قندخون، چربی خون، فشارخون، وزن، وضعیت خون مخفی در مدفوع را مورد ارزیابی قرار داده و افراد در معرض خطر را به سطوح بالاتر ارجاع می‌دهند.

وی افزود هدف از اجرای این برنامه، تشخیص زودهنگام عوامل خطر بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان‌ها و درمان به موقع آن است.

دکتر سهیلی اظهار داشت: کلیه خدمات غربالگری بصورت رایگان عرضه می‌شود و در پایان برای مراجعین کارتهایی صادر و در اختیار آنها قرار داده می‌شود. این کارتها بر حسب میزان خطر سکته قلبی و مغزی در ده سال آینده، به رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز و با هدف خود مراقبتی و ایجاد تغییر در سبک زندگی توسط خود افراد، طراحی گردیده است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار