Navigation Navigation

محتوا محتوا

چشم امید صدها جوان بیکار خاتم به اندکی توجه؛

تنها کارخانه کربن خاورمیانه در انتظار حمایت مسئولین است


چشم صدها جوان بیکار شهرستان خاتم به همت و حمایت مسئولین برای افتتاح کارخانه کربن فعال بخش مروست دوخته شده است.

به گزارش یزدامروز به نقل از طنین خاتم؛ صنعت در شهرستان خاتم حلقه مفقود شده ای است که پیشرفت و توسعه آن قطعا همت بلند و مضاعف متولیان امر را می طلبد.

صنعت یکی از بخش هایی است که در شهرستان خاتم بیش تر از بخش های دیگر محروم مانده است و از رشد چندانی برخوردار نبوده است.این شهرستان به جهت بعد مسافت طولانی از شهر یزد موجب فرار سرمایه گذاران در این منطقه شده است و این نیاز به صنعت و سرمایه گذاری را روز به روز تشدید می کند.

اگرچه شهرستان خاتم پس از گذشت بیش از 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برغم قولهای مکرر مسئولان و مدیران گذشته، از داشتن شهرک صنعتی مطلوب، محروم مانده و حق این دیار ادا نشده اما کارخانه کربن فعال که به عنوان تنها کارخانه فعال خاورمیانه و کشور مطرح است میتواند با حل مشکلات ، با تکیه بر توان داخلی در جهت رونق تولید و اقتصاد کشور قدم بردارد..

رضا عمرانی نماینده کارخانه کربن فعال مروست در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم در باره تاریخ احداث کارخانه اظهار داشت: این کارخانه که از آن به عنوان تنها کارخانه کرین فعال در خاورمیانه میتوان نام برد با هدف تولید ،اشتغال و در جهت رفع محرومیت زدایی در شهرستان خاتم بخش مروست در سال 1386 موفق به اخذ مجوز شد.

عمرانی گفت: در سال 1393 نیز با وجود تحریم ها، این کارخانه موفق شد 70 درصد از دستگاه ها خط تولید را از کشور کره وارد کند.

وی در باره مشکلات پیش رو این کارخانه خاطر نشان کرد: متاسفانه این کارخانه اززمان احداث  تا به امروز با مشکلات تامین آب و زمین مواجه بوده است که البته در چند ماه اخیر با تلاش و زحمات فراوان مهندس فاضلی فرماندار خاتم مشکل آب تا حدودی رفع شده است و پیگیر مجوز لازم جهت تامین آب هستیم.

نماینده کارخانه کربن فعال مروست افزود: این کارخانه به غیر از مشکل آب با کمبود زمین نیز مواجه است و برای حل این مشکل نیز با ادارات مختلفی مکاتبه و تعامل برقرار شده است ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

عمرانی گفت: انشالله با تامین آب و زمین و نصب 30 درصد باقیمانده دستگاه ها، بتوانیم خط تولید کربن فعال را راه اندازی کنیم و با  اشتغالزایی برای 80 نفر به طور مستقیم و 30نفر غیر مستقیم گامی هر چند کوچک در جهت تولید ملی و محرومیت زدایی شهرستان برداریم.

 

انتهای پیام/ک






آخرین اخبار آخرین اخبار