Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر جشنواره صنایع برتر استان یزد:

توانمندی صنایع استان یزد به خوبی اطلاع رسانی نشده است


دبیر جشنواره صنایع برتر استان یزد اعلام کرد: یکی از اهداف این جشنواره معرفی صنایع و صنعتگرانی است که در اقتصاد مقاومتی کار شاخصی انجام می دهند، چرا که معتقدیم ما توانایی انجام بسیاری از کارها را در استان داریم اما این توانمندی خوب اعلام نشده است.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزد رسا؛ مهندس شیردل شیروانی دبیر جشنواره صنایع برتر استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای دومین بار جشنواره صنایع برتر از 19 تا 23 مهر ماه در محل کارخانه جنوب برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در برگزاری این جشنواره چندین بند از اقتصاد مقاومتی ملاک قرار گرفته است. برای مثال برای تحقق بند اول سیاست های اقتصاد مقاومتی یعنی به حداکثر رساندن مشارکت ها زمینه ای برای معرفی محصولات تولید شده در استان یزد فراهم شده است، چرا که بسیاری از محصولات در استان یزد تولید می شود و بقیه صنعتگران از آن بی خبر هستند و در نتیجه همان محصول را با صرف هزینه و وقت بیشتر از استان های دیگر تهیه می کنند.
وی بیان داشت: همچنین برای تحقق بند 16 اقتصاد مقاومتی یعنی صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور یکی از کارهایی که می شود انجام داد، معرفی و آشنا کردن  شرکت هایی است که محصولاتی مشابه هم تولید می کنند و از فعالیت هم خبر ندارند.
شیروانی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره معرفی صنایع و صنعتگرانی است که در اقتصاد مقاومتی کار شاخصی انجام می دهند، چرا که معتقدیم ما توانایی انجام بسیاری از کارها را در استان داریم اما این توانمندی خوب اعلام نشده است.
وی با اشاره به پیش بینی برای حضور80 شرکت و صنعتگر در جشنواره صنایع برتر استان یزد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و تولید فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ارج نهادن به فعالیت های تولیدی  و اشتغالزایی در بحث صنعت و معدن، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت ها و ایجاد زمینه برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.
وی با اشاره به استفاده از تجربیات سال گذشته در برگزاری جشنواره امسال خاطر نشان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته کارگاه آموزشی تبادل افکار بین صنعتگران، جلسه با مدیران صنایع و زمانی برای طرح مسائل و مشکلات هر بخش برای پژوهش و پیدا کردن راه حل در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار