Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد خبر داد

توزیع گسترده سبد کالا در تمامی فروشگاه های زنجیره ای/ خانوارها،قبل ازمراجعه به مراکز عرضه، از شارژ بن کارت خود اطمینان حاصل کنند


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد ازخانوارهای تحت پوشش درخواست کرد قیل از مراجعه به مراکز عرضه، از شارژ بن کارت خود اطمینان حاصل کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در مصاحبه با یزد امــــــروز در خصوص توزیع سبد کالا در ماه رمضان در بین خانوارهای تحت پوشش این کمیته گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت سبد کالای اساسی این دوره شامل گوشت قرمز،مرغ،تخم مرغ،برنج،ماکارونی،حبوبات،رب گوجه،لبنبات و خرما می باشد که بین خانوارهای معیشت بگیر این کمیته توزیع می شود.


مهدی حجازی افزود: البته این سبد به خانوارهای معیشت بگیری تعلق می گیرد که اطلاعات خانوارآن ها تا پایان فروردین ماه سال جاری در سیستم های کمیته امداد ثبت شده باشد و خانوارهایی که از ابتدای اردیبهشت ماه بعنوان معیشت بگیر ثبت نام شده اند نمی توانند از این بسته غذایی بهره مند شوند.


حجازی در تشریح خانوارهای معیشت بگیر گفت: در کمیته امداد دو دسته خانوار وجود دارد که دسته اول خانوارهایی هستند که از همه خدمات این کمیته از جمله دریافت مستمری بهره برده که به این گونه خانوارها معیشت بگیر گفته می شود و دسته دوم خانوارهایی که یک یا چند خدمت دریافت کرده و مستمری بگیر نیستند.


وی تعداد خانوارهای معیشت بگیر را بیش از 16 هزار خانوارعنوان کرد و افزود: در قالب طرح توزیع سبد کالا در این مرحله، به افراد یک نفره مبلغ 300هزار،دونفره 600هزارو دو نفر به بالا یک میلیون ریال بن کارت تعلق می گیرد که این مبالغ نسبت به سنوات قبل تفاوتی نداشته است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مدت زمان توزیع سبد کالا را یک ماهه دانست و افزود: توزیع سبد کالا از 30خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.


وی با اعلام این مطلب که تاکنون 1800خانوار این بسته غذایی را دریافت کرده اند گفت: در این دوره خانوارها بر اساس شماره ملیدسته بندی شده و به مرور در بازه زمانی تعیین شده سبد کالای خود را دریافت خواهند کرد.


حجازی فروشگاه های زنجیره ای شامل رفاه ،اتکا،اتحادیه تعاونی فروشندگان ، کارمندان دولت و...در سطح استان را مراکز عرضه این بسته غذایی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در این دوره با توجه به کاهش افراد دریافت کننده و افزایش مراکز عرضه شاهد هیچ گونه معطلی و ایجاد صف های طولانی در مراکز عرضه نبوده و نخواهیم بود.

وی در پایان ضمن اطمینان بخشی از کافی بودن تعداد بسته غذایی، به مشمولین دریافت این بسته توصیه کرد از هرگونه شتاب و عجله برای  دیافت سبد کالای خود پرهیز کرده وبرا ساس زمان بندی اعلام شده به مراکز عرضه مراجعه کنند.


حجازی از خانوارهای معیشت بگیردرخواست کرد قیل از مراجعه به مراکز عرضه از شارژ بن کارت خود اطمینان حاصل کنند.






آخرین اخبار آخرین اخبار