Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد:

تولید روزانه دو میلیون پیام علیه مبانی فکری و اعتقادی انقلاب/ فضای مجازی؛ ذهنیت‌ها را تحت تاثیرقرار داده است


مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: امروز در اسرائیل تیم‌های مختلفی تشکیل‌شده که روزانه دو میلیون پیام‌بر علیه مبانی فکری و اعتقادی ما تولید می‌کنند و متأسفانه ما با غفلت از این فضا تنها به دنبال چنگ زدن به‌صورت یکدیگر هستیم.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ دکترامیراحمد پهلوانیان در آئین اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فضای مجازی را یک ابر رسانه توصیف کرد و گفت: امروزه این ابر رسانه توانسته علی‌رغم اینکه مدت کوتاهی از عمر آن می‌گذرد تأثیرات وسیعی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه داشته و تأثیرات شگرف، عمیق و گسترده در همه ابعاد زندگی بشر را برجای بگذارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد افزود: این ابر رسانه فراتر از داده‌ها و اطلاعاتی که به ما ارائه می‌کند ذهنیت ما را نسبت به ساختار شناختی، معرفتی و ارزشی زندگی برخاسته از جهان‌بینی و ایدئولوژی ماتحت تاثیرقرار می‌دهد.

تاثیرفضای مجازی بر ذهنیت انسان‌ها

پهلوانیان افزود: این ابر رسانه تنها به ما اطلاعاتی در قالب‌هایی مانند عکس، متن و یا فیلم ارائه نمی‌دهد بلکه ذهن ما را به‌گونه‌ای تحت تاثیرقرار می‌دهد که قبل از قرار گرفتن در معرض آن، یک انسان با یکسری ویژگی‌ها هستیم و پس‌ازاینکه در معرض این رسانه قرار گرفتیم تبدیل به انسانی دیگری می‌شویم.

وی با اشاره به موضوع فیلم ماتریکس گفت: در این فیلم بیننده با دو فضا مواجه می‌شود یک فضا، فضای واقعی زندگی انسان‌ها و فضای دیگر فضای صفر و یک یا کانال اعداد است که در ابتدای داستان به نظر می‌رسد دنیای صفر و یک، یک دنیای بی‌ارزش است امادر پایان داستان بیننده به این نتیجه می‌رسد که آن دنیا، دنیای واقعی است و امروز آن دنیای صفر و یک پیش روی ماست، دنیایی که به‌غلط از آن به فضای مجازی تعبیر می‌شود.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: کلمه مجازی از دیدگاه ما یک‌چیز بی‌ارزش متصور می‌شود اما واقعیت این است که فضای مجازی، یک فضای بی‌ارزش، گذرا و موقتی نیست و این فضا در برابر دنیای واقعی که در آن زندگی می‌کنیم یک دنیای واقعی‌تر، جدیدتر و تأثیرگذارتر در زندگی ماست.

جوانان ما امروز تحت تأثیر دنیای مجازی هستند

مدیرکل صداوسیمای یزد با اشاره به تأثیرات شگرف این فضا در زندگی امروزی اظهار داشت: آیا امروز فرزندان ما بیشتر تحت تأثیر ما هستند یا فضای مجازی؟ و یا دانش آموزان ماتحت تأثیر معلمان خود هستند یا این فضا؟ بنابراین پرواضح است که جوانان ما امروز پیش از آنکه تحت تأثیر افراد واقعی زندگی خود باشند تحت تأثیر دنیای مجازی هستند.

وی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که اگر مسئولیت رهبری رابرعهده نداشتم مسئولیت فضای مجازی رابرعهده می‌گرفتم اظهار داشت: بیان این سخن از شخصیتی که حکیم است و حکمت نیز عنایتی است که خدا به هر که بخواهد می‌دهد نشان از اهمیت والای این موضوع دارد.

پهلوانیان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای مقابله با شیعه انقلابی ابراز داشت: امروز باید هر جوانان مومن انقلابی صاحب یک رسانه باشد و در فضای مجازی حضوری مؤثر داشته باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز به کسانی نیازمندیم که با تولید محتوا و پیام حضوری مؤثر و هوشمندانه در فضای مجازی داشته باشند.

تولید روزانه دو میلیون پیام‌ برعلیه مبانی فکری و اعتقادی انقلاب

رئیس بزرگ‌ترین رسانه استان تصریح کرد: اما متأسفانه از این فضا غفلت می‌کنیم و هیچ کاری انجام نمی‌دهیم و این فضای بسیار مؤثر و ارزان را به‌راحتی رها کردیم و دشمن از آن نهایت استفاده را می‌برد به‌نحوی‌که امروز در اسرائیل تیم‌های مختلفی تشکیل‌شده که روزانه دو میلیون پیام‌بر علیه مبانی فکری و اعتقادی انقلاب تولید می‌کنند و متأسفانه ما با غفلت از این فضا تنها به دنبال چنگ زدن به‌صورت یکدیگر هستیم.

پهلوانیان بابیان این مطلب که امروز فضای مجازی زمین‌بازی دشمن شده و در عوض ما از آن غفلت می‌ورزیم اظهار داشت: اگر به این فضا ایمان داشته باشیم و کمر همت را برای حضور مؤثر تولید پیام و محتوا ببندیم می‌توانیم در این فضا تأثیرگذار باشیم.

وی پیرو ولی بودن را تنها منحصر به اعتقاد صرف ندانست و گفت: این مرید بودن یک نوع ایمان است که باید ثمره عملی داشته باشد و امروز یکی از موارد عملی این موضوع برگزاری همین جشنواره فیلم عمار است که هنرمندان در این عرصه فیلم بسازند و محتوا تولید کنند.

مدیرکل صداوسیمای یزد در پایان تأکید کرد: امروز باید هرکس یک سرباز انقلاب در فضای مجازی نقش‌آفرینی کند و عمارهای انقلاب امروز کسانی هستند که همت کرده و در فضای مجازی حضوری فعال، مؤثر و تأثیرگذار داشته باشند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار