Navigation Navigation

محتوا محتوا


جعلي‌ترين تيم تاريخ فوتبال به استراليا رفت


تيم ملي فوتبال كشورمان با چند بازيكن جاعل و سرباز فراري براي شركت در جام‌ ملت‌هاي آسيا، تهران را به مقصد استراليا ترك كرد.

به گزارش یزد امـــــــــــــروز، حالا مردمي كه جوانانشان را براي خدمت مقدس سربازي به اقصي نقاط اين مرز و بوم مي‌فرستند تا در سرما و گرما پاسبان كيان و سر‌حدات  اين آب و خاك باشند، مي‌بيندند  در عين ناباوري و در شرايطي كه يقين پيدا كرده بودند برخوردي سخت‌تر از فراريان عادي با خاطيان فوتباليست خواهد شد به ناگاه با تغيير نظري 180 درجه‌اي حكم به حل مشكل  و سفر به استرالياي سربازان فراري صادر شد.


ديروز همزمان با آخرين تمرين تيم ملي فوتبال در تهران خبر رسيد كه مشكل سروش رفيعي، مهرداد پولادي، حسين ماهيني و شجاع خليل‌زاده حل و با پيوستن اين چهار نفر به تيم ‌ملي موافقت شده است.


اما چند نكته پيرامون اين موافقت سؤال‌برانگيز است؛ اول اينكه سرمربي تيم ملي و مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش پيگير حل مشكل دو تن از اين خاطيان و سربازان فراري بودند، چرا اسم چهار نفر اعلام شده است؟


سؤال ديگر اينكه چه تعهدي قرار است از اين خاطيان گرفته شود و چه تضميني وجود دارد كه آنها پس از جام ملت‌ها به خدمت سربازي اعزام شوند؟

اين مسئله به خصوص در مورد مهرداد پولادي سرباز فراري حاضر در ليگ قطر بيشتر اهميت پيدا مي‌كند. پولادي كه هنوز زهر‌خنده‌هاي معني‌دارش به قانون و نيروهاي مسلح فراموش نشده، حالا با خيال راحت از قطر به استراليا مي‌رود و بعد از پايان كار با هر نتيجه‌اي دوباره به قطر برمي‌گردد.


البته سردار كمالي، جانشين محترم اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح دلايل اين چرخش 180‌درجه‌اي را در گفت‌و‌گوي كوتاه تلفني با «جوان» چنين عنوان كرد: افراد بي‌شماري از جمله وزير و مسئولان بلند‌پايه ورزش و ورزشكاران با تماس‌هاي زيادي خواستار اين بخشش بودند و در نهايت قرار بر اين شد كه ضمن برخورد قاطع با متخلفين و اعلام اينكه بخششي در كار نيست، موافقت شود كه اين افراد فقط اجازه همراهي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا را داشته باشند. ما به اين وسيله خواستيم تا درصورت عدم نتيجه‌گيري تيم در جام ملت‌هاي آسيا بهانه را از سرمربي تيم ملي و بقيه كه طي اين چند روز در برخي رسانه‌ها به شدت ما را تحت فشار گذاشته بودند، بگيريم. در ثاني ما به احترام افكار عمومي كه خواهان نتيجه‌گيري تيم‌ملي در جام‌ ملت‌هاست، چنين تصميمي را اتخاذ كرديم.


حرف‌هاي سردار كمالي در حالي بيان مي‌شود كه همين افكار عمومي خواستار برخورد قاطع با اين متخلفان بوده است. اين را خود سردار روز يك‌شنبه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها عنوان كرد، وقتي كه گفت: «افكار عمومي موافق بود كه با اين بازيكنان متخلف برخورد شود و تبعيضي بين نيروهاي عادي و ورزشكار قائل نشويم بلكه ورزشكار بايد تنبيه شديدتري شود چراكه آنها الگوي جوانان هستند و وقتي تخلف مي‌كنند، جريمه‌شان بايد خيلي شديدتر باشد.»


شنيدن اين حرف‌ها اميدوارمان كرد اما چه شد كه در فاصله كمتر از 24 ساعت برخورد شديدتر تبديل به مجوز سفر به استراليا شد؟ كسي به درستي نمي‌داند.‌ شايد ندادن بهانه به دست كادر فني تيم ملي و فدراسيون فوتبال بتواند بخشي از دلايل را توجيه نمايد اما بي‌ترديد افكار عمومي و مردم تنبيه اين خاطيان و خط خوردن آنها از تيم ملي را بسيار بيشتر از اينگونه مماشات با آنها مي‌پذيرند. بر اين باوريم كه مردم فهيم ايران اسلامي نمي‌پسندند كه چنين افرادي لباس مقدس تيم ملي ايران را بر تن كنند و با آن در ميدان حاضر شوند، عده‌اي كه برابر قانون كشور گردنكشي كرده‌اند و حتي براي تن ندادن به آن حاضر به حضور در كشور نيستند، چگونه مي‌توانند براي تيم ملي بازي كنند.


بدون ترديد افكار عمومي و مردم هرگز نمي‌پسندند كه چنين بازيكناني براي آنها و به نام كشورشان بازي كنند تا بعد منت آن را سر آنها بگذارند.


در نهايت دستوري است كه از سوي مراجع بالاي نظامي صادر شده اما واقعيت اين است كه اين تيم ملي جعلي‌ترين تيم ملي تاريخ فوتبال ايران است، به عنوان يك ايراني آرزوي موفقيت براي شاگردان كرش در جام ‌ملت‌هاي آسيا را داريم اما اميدواريم اين بازيكنان كوچك‌ترين نقشي در موفقيت و پيروزي‌هاي احتمالي نداشته باشند.

 

اميدواريم كه اين قدر معرفت داشته باشند كه قدر اعتماد ملت نجيب و شريف ايران را بدانند و حداقل پاسخگوي جرم خود باشند و اميدواريم كه حاميان اين خاطيان حضور آنها در تيم ملي را بهانه‌اي براي سودجويي‌هاي فرداي خود نكنند و بدانند كه افكار عمومي تا اعمال قانون در مورد اين افراد هميشه به آنها به چشم مجرم نگاه مي‌كند.

منبع:جوان آنلاین

 






آخرین اخبار آخرین اخبار