Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی در یزد مطرح کرد

حذف توان موشکی یعنی مقدمه حمله نظامی علیه ایران/مذاکره بر سر توان موشکی یک اشتباه راهبردی است


کارشناس مسائل سیاسی گفت: توان موشکی در منطقه ناامن خاورمیانه قابل مذاکره نیست و با حذف توان موشکی نه تنها سایه تحریم و جنگ از کشور برداشته نخواهد شد بلکه مقدمه جنگ علیه ایران است .

به گزارش یزدامروز؛کارشناس مسائل سیاسی دریزد درسالروز شهادت «حسن تهرانی مقدم» پدر موشکی ایران، پیرامون توان موشکی جمهوری اسلامی گفت: با نگاه واقع‌گرایانه به جهان کنونی و بر اساس تجارب تاریخی داشتن توان نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی یک سرزمین امری ضروری بوده و توان موشکی ایران نیز ابزار دفاعی ایران در برابر تهاجم‌ها است.

ابراهیم طاهری اظهار کرد: در چهارصد سال اخیر تاریخ؛ هر گاه کشور دچار ضعف نظامی بوده  مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته به ‌طوری ‌که 10 میلیون متر مربع  از خاک ایران از دوران صفویه تا قبل از انقلاب اسلامی در سال 57 از کشور جدا شد و تنها دلیلش ضعف نظامی بوده است.

وی افزود: توان موشکی ایران برای تهدید نیست بلکه برای این است که جمهوری اسلامی در این منطقه نا امن از خود در برابر تهدیدها دفاع کند و افزایش توان نظامی در راستای حفاظت از کشور امری پذیرفته شده برای همه کشورها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اذعان کرد: چرا کسی به آمریکا که 2800 کلاهک هسته‌ای با برد بیش از 5 هزار کیلومتر دارد، اعتراضی نمی‌کند در حالی که در حدود 30 کشور را مورد تهاجم نظامی قرار داده  اما توان موشکی ایران که در 38 سال انقلاب اسلامی هیچ کشوری را مورد تهاجم قرار نداده  آن هم در منطقه شدیداً نا امن خاورمیانه ایراد دارد؟!

طاهری ادامه داد: امنیت مهم‌ترین کالایی است که آینده کشور را تضمین می‌کند و توان موشکی یکی از ضروریات تامین امنیت است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: عربستان که دوست آمریکا و اسرائیل است، 140 میلیارد دلار سلاح خریداری کرده که در برابر تهدید ایران که خودشان برای خودشان تعریف کرده‌اند ایمن باشد، آیا کشوری که در حال حاضر یمن و سوریه را مورد حمله قرار داده‌ و نخست وزیر قانونی یک کشور را گروگان گرفته‌ باید سلاح داشته باشد اما ایران نباید توان موشکی داشته باشد.

وی اضافه کرد: داشتن توان موشکی در همه جای دنیا و برای همه کشورها پذیرفته شده است و ایران نیز توان موشکی خود را افزایش می‌دهد در حالی که تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود و تنها هدفش از فناوری موشکی تامین امنیت خود و دفاع از تمامیت ارضی این سرزمین است.

طاهری تصریح کرد: جنگ 8 ساله بعثی‌ها علیه ایران به ما یاد داد که بایدهمیشه برای دفاع  آماده باشیم و در این زمانه جنگ گرگها علیه گرگ‌ها اگر کوتاه بیاییم تجربه تلخ لیبی برای ما تکرار می‌شود کشوری که ابتدا توان هسته‌ای و سپس موشک‌هایش را گرفتند و نهایتا چیزی از حکومت لیبی باقی نماند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: توان موشکی در منطقه ناامن خاورمیانه قابل مذاکره نیست و با حذف توان موشکی نه تنها سایه تحریم و جنگ از کشور بنداشته نخواهد شد بلکه مقدمه جنگ بعدی علیه ایران است یعنی امروز توان موشکی را می‌گیرند و فردا حمله می‌کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با نابودی توان موشکی ایران نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را کم کرده و دست ما را در عراق، سوریه، لبنان و یمن کوتاه  و در گیری‌ها را به خاک ایران کشانده و جمهوری اسلامی ایران را نابود کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: مذاکره بر سر توان موشکی یک اشتباه راهبردی است و نه تنها هزینه سیاسی بلکه هزینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد زیرا دشمن با نابودی ساخت سیاسی ایران به دنبال تجزیه این کشور بوده  و می‌خواهد در کل نامی از ایران نباشد از همین رو مذاکره بر سر توان موشکی که این روزها از دهان اروپایی‌ها و برخی افراد در داخل شنیده می‌شود عملی نیست و جای هیچ بحثی ندارد و باید دولت ایران صراحتا این موضوع را رد کند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار